Balans som en stol med 2 ben…

Home Forums Skador och rehabilitering Balans som en stol med 2 ben…

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tjenare, tänkte börja med att säga att jag inte visste vart jag skulle lägga denna tråd i för forumdel, och eftersom jag anser att min balans och rörlighet är så jävla dålig så får det väl räknas som en skada som ska rehabiliteras :yikes:

Jo, som jag skrev ovan. Jag har en otroligt dålig balans och smidighet osv…
    Tänkte om det var någon här inne på forumet som visste om något sorts
    ”Super balance and agility in only 2 months” program som man skulle kunna gå efter för att få ett smidigare och mer snubbelfritt liv. Tänkte börja med Thaiboxning fram till hösten och just därför så vore det ju som en raketstart med bra balans och smidighet, tror jag.

P.s. ja, jag är seriös.

Tack på förhand.
    Larssa

Jag har haft samma problem när jag var yngra faktiskt.
    Min sjukgymnast gav mig en balansplatta som jag skulle använda 10 min om dagen i 1 månad.. Sedan GÅ på löpband är också bra träning.
    Stå på ett ben 3 min sedan byt till andra benet.

Sedan finns det självklart andra saker somdu kommer på som du kan göra.

Hopprep gör dig smidigare och kvickare, samt lite bättre balans, ganska populärt bland alla boxningskampsporter.

Stå på ett ben och blunda, din kropp vänjer sig med en bättre kordination sen om du kör övningen regelbundet.

Hoppa också med ett högt knä och ena benet på golvet, men med tårna.

Gäller och hålla övningarna regelbundet, sen kommer du också få bra balans när
    du tränar Thaiboxning, kondition, snabbhet osv.

Är detta ett nytt fenomen för dig? Om det är så att du helt plötsligt upplever att din balans är avsevärt mycket sämre bör du genast kontakta en läkare!

Mvh Calle

Nejdå Calle, har alltid vart lagom småklumpig ha ha…
    Tack för alla svar!
    Blir till att testa de olika grejorna nu :)

Kan backa upp det där med löpbandet, när jag börjde gå på löpband kunde jag inte titta åt sidan samtidigt som jag gick, då ramlade jag nästan av…

Nu någon månad senare kan jag gå och snacka med nissen bredvid face-to-face utan problem.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.