Bältros och träning?

Home Forums Skador och rehabilitering Bältros och träning?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Nu har jag haft oturen och fått bältros. Är det någon som haft det, hur långtid tog det innan det försvann?

Hur länge avstod ni träning?

Jag har haft det. Det varade en månad, ungefär. Det hindrade inte min träning (förutom att det kliade något monstruöst).

Tack så mycket, har varit hos läkaren och svaren var diffusa.

”Ta det lite lugnt med träning” var svaret.

Som tur är har jag en polare vars bror är hockeyproffs och haft just bältros. Så nu har jag fått information om hur de ser på det när det gäller deras spelare. De har gett svar på mina frågor, vilket känns tryckt.

Men som sagt, just nu är det helt förbjudet att träna och antagligen minst 1 månad framöver.

Martin Löwgren wrote:
    Jag lider med dig mannen. Du får komma förbi min klinik nåndag så bjuder jag på fika så kan jag få se på åkomman (har ej sett någon zoster live ännu).

Mvh

Kan jag absolut göra. Tror dock att du skulle tittat på det för några dagar sedan, så att du verkligen fick se hur det såg ut. Nu ser det mest bara ut som sår.

Martin Löwgren wrote:
    Okej ;)

Men fika gillar jag vare sig jag har bältros eller inte :|

Tråkigt att höra Andreaz men ibland får man vila sig i form :/
    Jag blev dock väldigt förvånad över att bältros var såhär allvarligt. Vet en brottarkompis som hade det för mååååånga många år sedan. På honom verkade det bara vara smittorisken som var ett problem.
    Kan dock minnas fel, tror vi var kring 12-13år.

Hur som haver, hoppas det går över snabbt! Så länge kan ju du flyga ner till mig och laga mat åt mig? Gratis husrum och, tja mat. deal? :)

Richard B wrote:
    Tråkigt att höra Andreaz men ibland får man vila sig i form :/
    Jag blev dock väldigt förvånad över att bältros var såhär allvarligt. Vet en brottarkompis som hade det för mååååånga många år sedan. På honom verkade det bara vara smittorisken som var ett problem.
    Kan dock minnas fel, tror vi var kring 12-13år.

Hur som haver, hoppas det går över snabbt! Så länge kan ju du flyga ner till mig och laga mat åt mig? Gratis husrum och, tja mat. deal? :)

Jag förstår din förvåning för det var väldigt luddigt för mig med, då läkarna sa olika. Därför jag vända mig till de i Tyskland, då de bara jobbar med toppidrottsmän. Tyckte att de borde vara pålästa i frågan, vilket de nu va.

Ingen träning förens märkena försvinner, vilket brukar ta ca 1månad. Sen kan jag börja träna lite lugnt igen, men akta mig för att få någon dipp i imunförssvaret.

Bli hemma fru i 1 månad! Fy fan……. :ph34r:

Andreaz Engström wrote:

Som tur är har jag en polare vars bror är hockeyproffs och haft just bältros. Så nu har jag fått information om hur de ser på det när det gäller deras spelare. De har gett svar på mina frågor, vilket känns tryckt.

får man fråga vem den Hockeyspelaren är? :) spelar själv hockey.;)

Fick bältros en gång på örat som slog ut så jag fick ansiktsförlamning (halvsides) inte så kul.

Treo wrote:
    Fick bältros en gång på örat som slog ut så jag fick ansiktsförlamning (halvsides) inte så kul.

Men det gick tillbaka? Har du några men nu?

Det gick nästan 1 år innan man kunde skratta med hela ansiktet. Är väl ok till nästa 100% nu efter 10 år.

Har bältros nu.. bröt ut i slutet av en influensa. Jag har varit borta från träning sedan den 17e augusti, trist.. blåsorna kom först i fredagen den 2e september men smärtan kom en vecka tidigare. Har ätit medicin sen i lördags, hoppas det hjälper!

Andreaz Engström wrote:
    Tack så mycket, har varit hos läkaren och svaren var diffusa.

”Ta det lite lugnt med träning” var svaret.

Men som sagt, just nu är det helt förbjudet att träna och antagligen minst 1 månad framöver.

Läkaren som skrev ut medicinen sa att det var ok att träna, men jag har inte varit sugen på det. Antar att suget kommer tillbaka när jag blir bättre. Väntade du tills alla symptom var borta?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.