Home › Forums › Skador och rehabilitering › Behöver hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 juli, 2009 at 18:44 #62104Anonym anvandareMember22 juli, 2009 at 18:44 #398780Anonym anvandareMember
Hej!
Har tränat ganska hårt nu över sommaren, annars blir det mycket fotboll, bandy och gym. Tränar kanske i snitt 5,6 gånger i veckan. För ungefär en vecka sedan efter ett gympass (körde mest ben och spänst) började jag känna en smärta i bröstet. Var ganska säker på att det var nåt muskelfäste eller liknade, så har nu vilat från all träning. Besvären har dock hållt i sig, testar jag ett löpsteg käner jag direkt, även om jag går lite snabbare. Känns som att de är lugnorna som spökar. Var hos doktorn igår, körde blodtryck, ekg och lyssnade på lugnorna, alltid såg mycket bra ut. Fick inget svar på vad de kunde va, doktorn pratde om att jag kunde ha sovit för lite eller ev slarvat med mat och dylikt. Men jag tror inte så är fallet.
Någon som har vart med om nåt liknade eller har nån anning om vad de kan var? Ska tilläggas att jag inte vart sjuk(vad jag vet).
Väldigt tacksam för svar!
22 juli, 2009 at 20:54 #398781Anonym anvandareMemberDet där är nog väldigt svårt att svara på tyvärr. Det skulle ju kunna vara praktiskt taget vad som helst. Det jag kan säga är att jag själv till och från har problem med smärta i bröstkorgen på vänster sida. I mitt fall vet jag dock att det är ärrvävnaden efter en gammal skada (rejäl sträckning mellan revbenen) som spökar. Jag upptäckte att det förvärrades av hur jag sov under natten och fick justera min sovställning vilket löste det nästan helt. Men ditt besvär kan ju vara av en helt annan art. Som sagt, tyvärr svårt att ge dig någon konkret hjälp.
22 juli, 2009 at 22:26 #398782Anonym anvandareMemberMm, känns väldigt klurigt. Känner inget när jag sitter still, men så fort jag blir en annig ansträngde hugger de på nåt sätt, känns som lungorna..
Tack så mycket för svaret iaf!10 augusti, 2009 at 14:13 #398783Anonym anvandareMemberLite sent att svara kanske, men du kanske fortfarande har problem?
Om man har problem med revbenslederna så kan man uppleva det du beskriver, kan upplevas som knivhugg i bröstet eller ryggen, men också som en mer diffus värk, kan också vara intracostalmuskulatur, de muskler som sitter mellan revbenen. Har du varit till naprapat/kiropraktor? De brukar kunna hjälpa till just med leder, sitter det inte där så gå till massör eller sjukgymnast. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.