Bestående problem efter snabb viktnedgång??

Home Forums Skador och rehabilitering Bestående problem efter snabb viktnedgång??

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Shrimpy wrote:
    Vad som funkar för dig behöver inte nödvändigtvis vara det optimala för ngn annan. Regelbundet är bra att äta, men kroppen är värd att lyssna på och om man är hungrig (inte sugen utan HUNGRIG) så ät. Ät gärna mellanmål så att man håller blodsockret på en jämn nivå, frukt är prima som mellanmål men kan även kombineras om man behöver aningen matigare mellanmål.

Nej men jag är antagligen större än vad han är därav behöver jag följdaktligen mer näring OCH räcker det åt mig räcker det garanterat åt han.
    Nu är detta inget påhopp utan mer en sansad reflektion över hur stor hets det är att ständigt passa dessa måltider…

PS. Jag var själv matklockslav under mina första träningsår.

Räven, ok, då låter det mer rimligt. Du uttryckte dig som om mellanmål var inräknade i dessa två mål.
    Detta fungerar säkert ultimat för dig, och för många, men som Shrimpy påpekar så är matintaget väldigt individuellt och beror på fler faktorer än bara ålder, kroppstyp, muskelmassa, träningsmängd, allergier osv.
    Det är därför jag tycker att Jakob som startade denna tråd bör se en professionell person som kan hjälpa just honom. För det viktigaste är ju att må bra och se till att kroppen får den näring den behöver, trots att den minskar i kroppsfett samtidigt. Att bara sluta äta håller ju inte i längden, dessutom kan kroppen ta sådan stryk av det att den aldrig återhämtar sig igen. Och det är en väldigt stor risk att ta, när det finns så många mycket bättre och sundare vägar att angripa problemet på.

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.