Besvär med Benhinnor

Home Forums Skador och rehabilitering Besvär med Benhinnor

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej

Har efter ett långt skadeuppehåll kommit igång med min löpträning, men nu när jag är ute och springer så får jag bara efter ett par minuter ont i mina benhinnor, har aldrig haft besvär med dem innan men nu är det knappt så att jag klarar av att springa. Min fråga lyder… Är någon som vet hur man kan stretcha benhinnora så att man slipper besväret och kan köra på normalt igen?

//M

[http://www.sportsinjuryclinic.net/gallery/lowerleg/shin_stretch.jpg]

Den där brukar jag köra. Att smörja med Zon/Iprensalva lindrar.

tack så mycket, ska testa det.

Du kan be en annan person ta tag i din vadmuskel och dra den åt höger och sedan åt vänster för att få en stretcheffekt. Svårt att komma åt det själv, iallafall för mig med t-rex armar.

Kolla skorna också, kan vara en poäng att skaffa någon form av innersula som kan hjälpa till med dämpning etc.

Hoppas benhinnorna blir bra snart.

Någon som har något bra sätt man kan tejpa benhinnorna på som kan lindra??

Har du bra skor? jag får sjukt ont efter 3m med dåliga skor.

Kroppen är en fantastisk maskin. Men! Du skrev svaret redan i frågan. ”Efter ett långt uppehåll” så måste man börja försiktigt. Kort sträcka. Sen öka succésivt. Att direkt börja med ett maraton är som att be om överbelastningsskador. Du kan snart springa som vanligt igen ska du se. Men tat lugnt!

BigLeo wrote:
    Kroppen är en fantastisk maskin. Men! Du skrev svaret redan i frågan. ”Efter ett långt uppehåll” så måste man börja försiktigt. Kort sträcka. Sen öka succésivt. Att direkt börja med ett maraton är som att be om överbelastningsskador. Du kan snart springa som vanligt igen ska du se. Men tat lugnt!

Ta och relatera till pimpkies fråga istället då alla poster innan dennes är från -08

öppna försiktigt.
    när mina var som värst, spelade am.football, var jag tvungen att ta d lugnt i en halvtimma först, för att sen genomföra d man hade tänkt sig. funkade för mig iaf
    fast sen hade jag konstant ont oavsett;)
    (adrenalin gör mirakel, lite svårt att få till bara)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.