Biceps skada

Home Forums Skador och rehabilitering Biceps skada

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Om man har problem med sin biceps är det Naprapat eller sjukgymnast eller vem ska man vända sig till för hjälp?

beror väl på vad för problem man har?

Är inte naprapater mest inne på Benen i kroppen?

StronglGnome wrote:
    beror väl på vad för problem man har?

Att det gör ont i den? Jag är ju ingen jävla läkare så att jag kan säga vad det är för fel på den :D

Fidde_Mannen wrote:
    Att det gör ont i den? Jag är ju ingen jävla läkare så att jag kan säga vad det är för fel på den :D

Vart har du ont? Kom smärtan som en blixt från klar himmel eller kändes det mer och mer?

RikardJansson wrote:
    Vart har du ont? Kom smärtan som en blixt från klar himmel eller kändes det mer och mer?

Nere i bicepsen. Strulat sen förra året men var bra cirka 5-6 månader sen kom det igen.

Haft samma sak problemet ligger i ryggen under skulderbladet!
    Min naprapat hjälpte mej att få bort smärtan med akupunktur och massage.
    Efter 3 ggr var jag cirka 80% bättre i armen.

Biccen wrote:
    Haft samma sak problemet ligger i ryggen under skulderbladet!
    Min naprapat hjälpte mej att få bort smärtan med akupunktur och massage.
    Efter 3 ggr var jag cirka 80% bättre i armen.

Hmm intresant. Var hon kiropraktor som knäckt någon kota i ryggen typ i över mitten han sa att det kunde påverka min biceps. Vet inte om det var det du menade. Var där i fredags men tycker inte jag märkt någon skillnad. Och han sa att jag inte behövde komma tillbaka.

Nej jag tog reda på problemet själv och gick till en bra naprapat och jag sa att jag vet att det sitter direkt under skulderbladet.

Och han sa exakt du har rätt och han satte fingret på ett ställe och det strålade rakt ut i armen och han masserade och satte en nål där…

Sedan efter 30min så tog han bort den och knäckte min bröstrygg.. vips så kunde jag spänna min arm utan brutala smärtor… tog mej 3ggr ungefär 0)

Biccen wrote:
    Nej jag tog reda på problemet själv och gick till en bra naprapat och jag sa att jag vet att det sitter direkt under skulderbladet.

Och han sa exakt du har rätt och han satte fingret på ett ställe och det strålade rakt ut i armen och han masserade och satte en nål där…

Sedan efter 30min så tog han bort den och knäckte min bröstrygg.. vips så kunde jag spänna min arm utan brutala smärtor… tog mej 3ggr ungefär 0)

Vad kostar det ungefär?

Var hos en idrottsläkare. Diagnos Bicepseneaffektion distalt bilateralt med andra ord ont i biceps senan nere i armväcket.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.