- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Biverkningar?
Hej!
Skulle bara vilja veta om man kan får andningsproblem / hjärtproblem av styrketräning.
Jag är 18 år, är lite känslig med sånna här saker. Mitt hjärta bankar som ett par bongotrummer fast jag ligger och slapnar av. Och jag har lite svårt ibland att ta ”djupa andetag” har problem med att andas tungt före eller efter passen men inte under, känns konstigt. Vill bara veta om någon upplever samma saker eller har några svar till det här?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Ta det lugnt! Det är andra tråden jag läser som handlar om samma sak.
Jag kan med 99% säkerhet säga att det varken är fel på dina lungor eller ditt hjärta. Koncentrerar man sig, lyssnar man lite för noga på sin kropp så kan sådana här saker förstoras upp, man blir orolig och när man blir orolig så får man kanske hjärtklappning, panikångest eller en liten påverkan på luftrören.
För att utesluta den sista 1% så kan du gå till din vårdcentral för undersökning. De kan ta ett EKG och mäta din andningskapacitet där. Inga nålar, inga konstigheter.
Med vänlig hälsning
BB. leg sjuksköterska
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY