Böjda armar

Home Forums Skador och rehabilitering Böjda armar

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Jag har inte helt raka armar. De är lätt böjda i armvecket. Nån som vet vad man kan göra åt detta? Jag tror att det har med träningen att göra?

Böjda åt vilket håll? Översträckta?

Eldhroka wrote:
    Böjda åt vilket håll? Översträckta?

Nej, mer att jag inte kan räta ut dem helt, skrev nog lite tokigt. Alltså om jag har armarna rakt ned så är de böjda framåt från armvecken framifrån sett

Låter som korta muskler… biceps alltså.
    Pröva med att strecha.

Ferdinand wrote:
    Nej, mer att jag inte kan räta ut dem helt, skrev nog lite tokigt. Alltså om jag har armarna rakt ned så är de böjda framåt från armvecken framifrån sett

Du kan ju börja med att sträcka ut ordentligt när du tränar.

Ferdinand: Jag hoppas att du inte tänker satsa på AF, för det skulle inte bli många godkända dips då.

Ferdinand wrote:
    Jag har inte helt raka armar. De är lätt böjda i armvecket. Nån som vet vad man kan göra åt detta? Jag tror att det har med träningen att göra?

i avslappnat tillstånd eller kan du inte räta ut dem alls?

Ferdinand wrote:

Då tränar du nog tyvärr fel!

Xavier wrote:
    i avslappnat tillstånd eller kan du inte räta ut dem alls?

avslappnat

Arne Persson wrote:
    Du kan ju börja med att sträcka ut ordentligt när du tränar.

Försöker faktiskt tänka på det

Jesper Näsström wrote:
    Ferdinand: Jag hoppas att du inte tänker satsa på AF, för det skulle inte bli många godkända dips då.

Haha, ingen fara.

Tror dom flesta har lite lätt böjda armar i avslappnat läge, jag ha då det i allafall.. fan de måste ju synas att man bär på det beryktade kylskåpet

MVH
    C-D af And

En del människor har snedvridna armar, de kan sträcka armarna rakt framåt (handflator uppåtvända) och då kunna lägga underarmarna helt ihop, sida vid sida, utan att böja armbågsleden alls. Ser helskumt ut, min mor och syster har sådana armar, det ser ut som om de gått ur led vid armbågen.

Men det är kanske inte så du menar??

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.