Börjat träna inför gym

Home Forums Skador och rehabilitering Börjat träna inför gym

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej,
    Jag har precis börjat träna. Har köpt hantlar och håller på lite varje kväll och morgon. Jag är Väldigt otränad så jag försöker så smått att blanda med hantlar/situps/armhävningar. Hittils så har inte resultatet varit så gott.

Efter några dagar så har jag fått enormt ont i armvecket (svårt att dra ut armarna helt) och det gör ont när jag spänner eller rör vid mina biceps.

Ska jag fortsätta träna som jag gör för att överkomma smärtan, eller bör jag dra ner på dosen så att jag inte får ont efter min morgon- och kvällsträning?

Jag gör armhävningar och situps för att komma i liiite form innan jag påbörjar med riktigt gymmande. :up:

//Carl

Om jag har förstått det rätt så tränar du alltså armarna två ggr/dag? Det är inte det mest lyckade att göra, försök istället att träna enligt ett träningsprogram där du tränar varje muskel en, max två ggr/vecka.

Det låter som om du har träningsvärk. ;)

Två gånger per dag tycker jag låter oerhört överdrivet. Försök att köra igenom musklerna 2-3 gånger i veckan och fokusera på teknik och fler reps 12-15 så tror jag att det kommer att ge dig en bra start.

Tack så oerhört mycket för era svar. Var lite oroad om jag skulle få svar, jag är ju ingen expert direkt. :)

Jag ska tagga ner på det, och göra upp ett riktigt träningsschema istället så att jag inte överbelastar mig till en början.

Caek wrote:
    Tack så oerhört mycket för era svar. Var lite oroad om jag skulle få svar, jag är ju ingen expert direkt. :)

Jag ska tagga ner på det, och göra upp ett riktigt träningsschema istället så att jag inte överbelastar mig till en början.

Låter bra, lycka till! :emo-thumb

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.