brännande värk i ljumske/quad

Home Forums Skador och rehabilitering brännande värk i ljumske/quad

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author

på tal om en sak, har ont i quadriceps i vänster ben när jag kör ben, inte sån jättesmärta men mer än sjukt brännande känsla, skickar med en bild där jag med rött ritat vart det känns, även vid raka marklyft
    vet ni vad det kan vara?
    [img=http://images5.bilddagboken.se/66/_u1/_u7/_u7/_u9/_u6/u177967/17902_1246919823.jpg]

Det kan vara en muskelinflammation. Vila från benträningen och ät ipren, voltaren eller annan antiinflammatorisk värktabl. i några dagar. Alternativt smörj in med Voltaren gel, Ipren gel etc. Följ instruktionerna i packsedeln.

Blir det inte bättre eller om smärtan ökar i intensitet, eller förändras på annat sätt, uppsök läkare.

Mvh
    BB, leg ssk

okej, har känt detta en längre tid men nu har det blivit lite värre, alltså det kommer ifrån ljumsken, och det är liksom inte riktig smärta utan mer som att du får massa mjölksyra fast redan efter nån rep liksom.

hmm, testade köra kardio idag och för första gången i mitt liv så fick jag avbryta för att jag hade ont i ljumsken, tror källan är ljumsken, ska jag vila, har läst att ljumskar inte är något att leka med, kanske stretcha och köra nån antiinflammatorisk salva eller vad tror ni det kan vara ?

och med vila, menar ni då även marklyft, vader osv eller enbart benträningen

Se tidigare svar…

jo, såg det, men kan det vara sträckning och finns det något sätt att massera/stretcha på som kan snabba på läkningsprocessen, ska börja med zonsalva idag, hur länge ska jag vila helt från benträning ?

Ägna dig åt aktiv vila, dvs rör på dig utan överdrifter och utan att det gör ont, lite försiktig stretching och massage kan aldrig skada. Zonsalva är bra liksom liniment om du tycker det lindrar. Tiden är svårt att säga, lyssna på din kropp!

Som sagt om det blir värre eller inte går över av sig självt så ska du söka för det.

okej okej, ska försköka köra kardio iaf eftersom jag är mitt i deffen, cykla lite eller så samtidigt som jag kör på resten som vanligt.

nu har jag kört med zonsalva i 4 dagar, känner mig inte så speciellt mkt bättre, men aningen bättre är det, känns inget när jag gör vissa moment som gjorde ont förut, törs man testa ett benpass nästa vecka ?

okej, så vad kan jag ha, och vad bör jag göra ?

när jag utför denna stretch så smärtar det exempelvis i vänster ljumske men ej höger

[img=http://www.ryggochmuskelakuten.se/Gismo/Bildarkiv/org/350/5_1.jpg]

kan det ha något att göra med att jag nyligen har börjat köra ass to the grass böj och direkt kört jättebrett stance.

okej okej, kanske sträckt mig eller så, hur ”SKA” man göra då för att gå från normalt stance till brett, kan jag sträckt mig kanske?

fan va suuuurt när man inte vet vad man har för fel, körde mage idag, låg på en bänk o körde benlyft, när benen sedan åker ner den negativa fasen dvs så längst ner så knäpper det till i quadricepsen jag har problem med, känns typ som nån sena eller som om man tar 2 ben och drar över varann, vårdcentralen blir man ju inte klokare på heller då jag 90% av fallen fått gå hem med NSAID när man har haft nå fel

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.