- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › bristning i höftböjaren
Hej!
Jag misstänker att jag fått någon typ av bristning i höftböjaren. Det hugger till i ljumsken vid vissa rörelser (speciellt steg åt sidan, när jag lyfter på benet eller böjer mig ner). Inte alltid dock. Gör jag om samma rörelse direkt efter så känns det ingenting. När jag försöker att stretcha höftböjaren svider det i ljumsktrakten. Tränar jag (springer/cyklar/simmar) i lugn intensitet så känns det nästan ingenting men om jag ökar intensiteten så gör det ont både i ljumsken och höften.
Vad är bästa sättet att bli av med skiten? Är det bättre att röra sig lätt än att vila helt. Ska man försöka stretcha? Ska man styrketräna? (mage och ryggövningar känns ingenting). Har ni tips på lämpliga övningar (både stretch och styrka)? Voltaren?
Tacksam för alla tips.
Det kan nog finnas många olika orsaket till att du får ont, det finns mer än en muskel som fungerar som höftböjare. Det bästa tipset är att söka upp en sjukgymnast eller en naprapat som får titta ordentligt. Det behöver ju inte vara just muskeln som orsakar problemet, om ditt bäcken är bakåtroterat så kan liknande problem upplevas…:nerd:
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY