Bristningar

Home Forums Skador och rehabilitering Bristningar

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tjenare.

Vet inte riktigt om detta hamnade på rätt ämne men jag ser det lite som en skada.

Jag är 21 år och när jag var runt 15-16 så började jag växa riktigt. Men eftersom jag inte tränade något så blev jag rätt tjock.
    När jag började 2.an på gymnasiet hade jag börjat träna och gick ner en del och mådde mycket bättre.

Sen dess har jag hållit på med träning. Men under min lilla tjockis period hade jag fått bristningar, och de bristningarna under armhålan stör mig så fruktansvärt.

Kan man bli av med dom genom att bli större muskelmässigt eller försvinner dom med tiden?

Är tacksam för alla svar!

Vad är det som stör dig? Är de röda eller är det bara själva ärren?

Nej de kommer inte att försvinna oavsett vad du gör. De kommer dock att blekas med tiden. Har själv ålagt mig med ett gäng som man hade viss ångest över när de uppkom.

Armhålor, lats och axlar är relativt vanliga problemområden. Var mindre tjock är ett tips.

Primo jag är inte tjock längre ^^

Men såhär ser det ut

Hoppas det bleknar bara. Pga mig operation så får jag inte sola än. Men så fort jag får de så jävlar ;)

Mac88 wrote:
    Primo jag är inte tjock längre ^^

Men såhär ser det ut

Hoppas det bleknar bara. Pga mig operation så får jag inte sola än. Men så fort jag får de så jävlar ;)

Mina blev rödare när jag solade (har på halva ryggen). Dock så syns de mindre när omgivande hudfärg blir mörkare, som vid solning.

Men UV-strålning är inte bra för ärrläkningen. Så länge dem är röda så pågår en viss form av ”läkning”. Man kalla att dem är färska, mina är det ännu efter 5 år.

Jag har också sånna bristningar, från armhålan snett upp mot axel, biceps.. Som bild nr 2. Jag har aldrig varit i närheten av tjock men dom kan uppstå iaf verkar det som..

Syns minde när man är solbränd men det är inget att bry sig om direkt, så mkt syns det ändå inte :)

Också dragit på mig en hel del bristningar i samband med träning men va fasen! Kör på och skit i det! :) , ingen idè att hänga läpp :)

Jag har ganska så stora bristningar från min tid som ”mycket överviktig”. Utgår från armhålorna och går ut lite på överarmen sant ner över bröstet lite, och sedan runt midjan och på magen. Syns ganska så tydligt.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.