Home › Forums › Skador och rehabilitering › Bristningar..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 januari, 2007 at 07:46 #87266Anonym anvandareMember17 januari, 2007 at 07:46 #919728Anonym anvandareMember
Tips på hur man förebygger/lindrar bristningar? Tex på bröstmuskeln lr biceps..
17 januari, 2007 at 07:52 #919729Anonym anvandareMemberDet blir att inte träna eller träna mindre och eller lättare
17 januari, 2007 at 07:58 #919730Anonym anvandareMemberHmm.. inte träna alls.. Hmm.. låter inte direkt so ngt särskilt smart alternativ, träna lättare inget bra alternativ heller i längden om man vill bli större!!! Dock önskade jag mig TIPS på hur man kan förebygga uppkomsten av bristningar eller LINDRA.. Typ om det finns ngn bra peelingkräm lr olja/lotion/kräm för detta ändamål! Tacksam för svar..
17 januari, 2007 at 08:02 #919731Anonym anvandareMember[http://forum.body.se/showthread.php?t=3121&highlight=bristningar]
17 januari, 2007 at 08:39 #919732Anonym anvandareMemberrono wrote:[http://forum.body.se/showthread.php?t=3121&highlight=bristningar http://forum.body.se/showthread.php?t=3121&highlight=bristningar%5DTack
17 januari, 2007 at 09:14 #919733Anonym anvandareMemberFrida G wrote:Tips på hur man förebygger/lindrar bristningar? Tex på bröstmuskeln lr biceps..Om du bara ökar din vikt med kvalitet så är nog risken liten för bristningar.
Så inte stora viktökningar i form av vatten o fett:nono:17 januari, 2007 at 09:35 #919734Anonym anvandareMembermickebodyb wrote:Om du bara ökar din vikt med kvalitet så är nog risken liten för bristningar.
Så inte stora viktökningar i form av vatten o fett:nono:men det stämmer ju inte ..
Jag var fet då jag var gravid och har inga bristningar idag.Min dotters kompis har -trots att hon alltid varit slank- mycket fula bristningar på utsida lår.Så min gissning är att det är hormonellt.En stor och ohälsosam viktökning kan ju störa hormonbalansen?
17 januari, 2007 at 10:26 #919735Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:men det stämmer ju inte ..
Jag var fet då jag var gravid och har inga bristningar idag.Min dotters kompis har -trots att hon alltid varit slank- mycket fula bristningar på utsida lår.Så min gissning är att det är hormonellt.En stor och ohälsosam viktökning kan ju störa hormonbalansen?
Vad är det som inte skulle stämma???
Tror du huden kan tänja sig hur mycket som helst och att man kan gå upp hur mycket som helst utan att man skulle få bristningar???
Menar du samtidigt att alla som är väldigt feta och som har bristningar ochså skulle ha fel på hormonbalansen???
Tror du ochså att alla har samma elastisitet i huden??
Det kan säkert vara så att det finns olika orsaker till att man får bristningar tex som du säger hormonbalansen,brist på vissa ämnen pga dåligt ätande,elastisiteten i huden mm men skit samma för att äta sig fet brukar i regel dra med sig bristningar och är det inte konstigt tycker du att det ofta kommer där man växer mest och där huden sträcks mest och aldrig på händer o fötter???
Tror samtidigt att det är fel att säga att fick inte jag bristningar när jag var fet och att kompisen fick trots hon är smal så måste det vara så för alla och att det skulle vara fakta.
En sak är säkert och det är att håller du dig i form så är risken väldigt mycket mindre att du skulle få bristningar för jag har inte sett många smala som har det.
Eller så kan man ju äta sig fet o skylla på att det är fel på hormonerna men då får man nog stå ut med att ha dem för det är nog inte lätt att få bort dem:frust: :nono:17 januari, 2007 at 10:36 #919736Anonym anvandareMemberDetta här vet jag inte med all säkerhet men har i minnet att vitamin e skulla hjälpa till huden att inte få bristiningar kolla upp det
17 januari, 2007 at 12:40 #919737Anonym anvandareMemberZink också tror jag?? :S
17 januari, 2007 at 13:27 #919738Anonym anvandareMemberTjena Micke.Kul att se att du är så debattbenägen!
Jag skulle ha skrivit att det stämmer inte alltid – ingen regel utan undantag m.a.o.
Nej – jag tror inte att huden kan tänja ut sej hur mycket som helst – men helt uppenbart så kan den hos en del tänja sej väldigt mycket utan att få bristningar.Likaledes hos andra tänjas lite och inget och ändå uppstår bristningar.Att många som ätit sej feta gjort det på ohälsosamt mättat fett och transfetter och därigenom fuckat upp sin hormonbalans är väl inte helt omöjligt? Det fettet gör även cellerna stela så visst påverkar det hudens elasticitet.
Så mitt påpekande att det var fel det du skrev, faller lite iom att jag reviderar det.Min erfarenhet är min, inte detsamma som att påstå att det är en regel – bara ett påpekande att det finns de som går upp utan att få bristningar.Orsaken kan då inte vara så enkel att fet=bristningar.
mickebodyb wrote:Vad är det som inte skulle stämma???
Tror du huden kan tänja sig hur mycket som helst och att man kan gå upp hur mycket som helst utan att man skulle få bristningar???
Menar du samtidigt att alla som är väldigt feta och som har bristningar ochså skulle ha fel på hormonbalansen???
Tror du ochså att alla har samma elastisitet i huden??
Det kan säkert vara så att det finns olika orsaker till att man får bristningar tex som du säger hormonbalansen,brist på vissa ämnen pga dåligt ätande,elastisiteten i huden mm men skit samma för att äta sig fet brukar i regel dra med sig bristningar och är det inte konstigt tycker du att det ofta kommer där man växer mest och där huden sträcks mest och aldrig på händer o fötter???
Tror samtidigt att det är fel att säga att fick inte jag bristningar när jag var fet och att kompisen fick trots hon är smal så måste det vara så för alla och att det skulle vara fakta.
En sak är säkert och det är att håller du dig i form så är risken väldigt mycket mindre att du skulle få bristningar för jag har inte sett många smala som har det.
Eller så kan man ju äta sig fet o skylla på att det är fel på hormonerna men då får man nog stå ut med att ha dem för det är nog inte lätt att få bort dem:frust: :nono: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.