- This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Bristningar i huden :-S
Jag får bristningar i huden när jag bygger muskler, vad är det bästa man kan göra för att motverka det?? Hjälp
Bättre koll på ditt energiöverskott per dag gör att du inte bygger mer fett än nödvändigt vilket annars forcerar huden att utvidgas onormalt snabbt.
Många kallar det väl att grisbulka. Att äta mer än ditt behov för ett överskott på 500 kcal per dag alltså.
ok tack för tipset Har inte alls tänkt på det
Använde en zink-kräm som faktiskt funkade rätt bra, köpte den dock i Tyskland och minns inte vad den hette..
Ingen expert alls i ämnet men jag tror det har med näringsbrist att göra.
De gånger jag fått det är när jag kört mördarpass på 3 timmar. Fick extremt bra pump men det var inte mycket vätska och energi kvar i magen mot slutet. Man var torr i kroppen och kände sig rippad. Det kändes som att man var i ett sjukligt tillstånd.
Hade jag bara varit större hade jag sett dopad ut.
Om man lyssnar på kroppen bättre, äter ordentligt och tränar lagom hårt tror jag risken är mindre för att få hudbristningar. Men gener kanske också har en påverkan, så att vissa är mer ”sårbara”:
Du tänjer huden för snabbt, beror på för mycket muskeltillväxt eller viktuppgång (troligtvis den sista). Minska kcal överskottet har även hört någon stans att e-vitamin skulle hjälpa för att lindra detta, har dock ingen källa här.
Strunta i att försöka motverka dem.. bär dem stolt som en trofé istället. Även om det inte ser så bra ut. Visar bara att du är med i spelet o du kör stenhårt :up:
Lyckades få bort bristningarna genom att minska maten lite grand och även börja käka vitamintillskott
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY