Brosk/Bråsk?

Home Forums Skador och rehabilitering Brosk/Bråsk?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Tjena tjena, har tränat på gym nu sen ett år tillbacka.
    Har nu på senaste tiden åkt på en så kallad brosk skada, vad jag tror det är?
    Det känns som man har sand i armbågen, att det knastrar till vid vissa övningar, detta sandliknande gör även att jag får ta lite lättare vikter i olika övningar.
    Skulle vara tacksam för kunnande svar, vad ni tror det kan vara? Om det är farligt? Och bästa sättet att få bort det?
    Det konstiga är att det dock är bara i höger armen/armbågen

Var i armbågen smärtar det?

Precis nere vid armbågen, med ett obehagligt knastrade ljud, precis som grus.
    Ljudet uppkommer dock, då jag spänner armen, och utför vissa övningar, exempelvis bänkpress, osv, t.o.m vid armhävningar.

Låser sig armbågen ibland?

Haskan, ja, det har hänt och händer ibland, oftast vid övningen Sneda hantelflys. Går runt hemma om dagarna med gasbinda, med förhoppningar om lärkan.

Precis som du tror så är det nog sannolikt ditt ledbrosk som har skadats.
    Vad var det som orsakade skadan?

Har svårt att svara på detta. Haft det några månader nu, dock inte trott det har varit något allvarligt. Men, finns det liknande rehab eller vad bör jag göra? Vill vara back on track på gymet så snabbt som möjligt nämligen. :|

Sålänge det inte gör ont när det knastrar är det ingen fara. Jag har åkt på samma grej i samband med en annan skada.

Micke, det har hänt att det känns vid övningar. Som jag sa speciellt vid hantelflys.

Lajn wrote:
    Har svårt att svara på detta. Haft det några månader nu, dock inte trott det har varit något allvarligt. Men, finns det liknande rehab eller vad bör jag göra? Vill vara back on track på gymet så snabbt som möjligt nämligen. :|

Ok. Så det har liksom smugit sig på? Så som du beskrivit det så kan ditt ledbrosk vara rejält tilltufsat och kan tom ligga fritt i leden. Därav dina hakningar och knastringar.
    Bäst att en läkare får titta på det!!

Tack allan för svar. Får bli ett läkarbesök och träningsförbud nu ett tag framöver :]

Lajn wrote:
    Tack allan för svar. Får bli ett läkarbesök och träningsförbud nu ett tag framöver :]

Kan följa med dig till skolsyster och hålla handen.:friends:

Tack little.L! Du är som den lille brodern jag aldrig hade. Tillsammans är vi starka

Lajn wrote:
    Tack little.L! Du är som den lille brodern jag aldrig hade. Tillsammans är vi starka

Älskar dig med min kära storasyster.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.