Bröstet

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jag tränade började träna igen för 2 veckor sedan, körde bröst på måndagen, sen fredag skulle jag göra dips, då sträckte de till som satan i bröstet, dagarna efter så kunde jag inte höja armen.. Jag vilade en vecka, och i veckan fortsatte jag träna, har som inte ont längre i bröstet, känns lite konstigt bara när jag kör bänk osv. Och märkte att mitt bröst har blivit konstigt, har som en grop i mitten av bröstet, som att en del bara farit bort ungefär.. någon som har någon aning om vad det kan vara?

Åk till vårdcentralen, berätta vad som hänt, gör de inget, åk till en idrottsinriktad sjukgymnast och hör vad han säger!

Låter som att bröstmuskeln gått av, ingen rolig historia…låter som det på hur du beskriver det i alla fall!

Jag hade kollat upp det hos någon som vet vad idrottsskador innebär!

men om den går av, har man inte ont länge då eller? :|

Du kanske har fått en bristning eller liknande, uppsök någon kunnig som kan kolla på det, skador suger.

Bra skrivet!

Hur kan en behandling på plats direkt efter skadan uppstått gå till?

Jag kanske kan låna tråden lite. Det är nämligen så att jag efter ett längre uppehåll startade min tränings period med att köra bröst riktigt rejält, kände inte av någonting i dem förrän 2 dagar efter träningen och då i en smärta som jag inte känt tidigare, kan jag möjligtvis dragit på mig en skada? De är numera spända dygnet runt och jag kan knappt röra något av dem utan en smärta!

Vill gärna ha ett snabbt svar då jag ska upp till fjälls på en 5 mila tur snart!

Bör påpeka att det var 4-5 dagar sen jag tränade dem!

har testat träna bröst idag, de gör inte ont när jag tränar eller så.. de går bara mycke segare. Sen så om man vilar då i 6-8 veckor så går de väl ändå bra att träna allt annat? btw så är de som att en del av bröstet har bytt plats ungefär, så är en grop i mitten men är stor på sidan..

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.