Bruten hand, tips på övningar för bröst, axlar osv..

Home Forums Skador och rehabilitering Bruten hand, tips på övningar för bröst, axlar osv..

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tjena gott folk!

Ja har brutit lite ben i min högerhand nyligen och kommer antagligen sitta med gips i ca 3 månader. Jag har bestämt mig för att satsa på ben, nedre rygg, mage och kondition under denna tid men undrar om någon har tips på övningar man kan köra för att hålla igång bröst och axlar utan att använda händerna?

Armarna känns inte som man har nån möjlighet att träna som dom får lida antar ja :P

Alla tips uppskattas! Mvh / G

Axlar: Sidolyft i maskin
    Bröst: Pecdeck

Nu vet jag inte vad du har för gips, men jag krossade min höger hand vid årsskiftet och när jag sakteligen börjar köra igen så använde jag mig av dragremmar för att avlasta handen och genom detta så kunde jag köra det mesta, dock med lägra vikter.
    Så om de inte bakar in handen i gips så kanske detta kan vara något eftersom du då kan köra de flesta övningar som vanligt.

Har tänkte på dom två J0NTE men tyvär så finns inte dom på mitt gym, men kan bli att man tränar lite på nåt annat gym också så de får definitivt bli två alternativ :)

Björn Ö Just nu har jag en ”gipsskena” som täcker handflatan och hela underarmen.
    Ortopeden förbjöd mig från att ta i nåt alls med händerna men själv tror ja de går bra att köra t.ex sidolyft med låga vikter. Tyvär blir nog inte lyftremmar aktuellt på ett tag.

Nu på torsdag ska jag på återbesök o göra ny röntgen och titthålsoperation så får man se om det blir helgipsat eller inte.

Tack för tipsen de uppskattas =)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.