Brutet nyckelben – klen i bänk

Home Forums Skador och rehabilitering Brutet nyckelben – klen i bänk

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Tjenare.

Det är en sak jag gått och funderat på under en väldigt lång tid. För ca 2,5 år sedan bröt jag mitt nyckelben under en idiotisk samarbetsövning i skolan. Innan dess hade jag gymmat ca 1 år. Skadan tog väl några månader att läka och jag började träna igen så fort det gick. I början fick jag lite problem med axeln på den sida där nyckelbenet gick av samt att jag blev lite ojämnt byggd. Men detta är något som rättats till med tiden.

Det stora problemet jag har dock är att jag verkligen inte tycks kunna utveckla mitt bröst ordentligt. Det är väldigt frustrerande att ha legat på ungefär samma vikt i snart två år!(+-5-10kg) medan resten av mina muskler utvecklas snabbare. Jag tycks verkligen inte kunna öka mina vikter i bänk och jag försöker verkligen.. Självklart kan man ha olika lätt att utveckla olika muskelgrupper men jag vill tro att detta måste ha något att göra med min tidigare fraktur.

Så min fråga är – är det någon som vart med om samma sak? Eller kanske känner någon? Finns det några konkreta tips på vad jag kan göra för att förbättra? Jag har testat olika program, kört tungt kört lätt, blandat. Olika tekniker. Kört bröst mer än resterande grupper (bara under kortare period) osv. Osv.

Tack på förhand :)

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.