buckla vid ett sår.

Home Forums Skador och rehabilitering buckla vid ett sår.

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

tjena. testade rage några dagar sen, och då körde jag armar, och i somras ramlade jag och fick ett sår ner till benet på vänstra armbågen, och de sydde inte. sen när jag testa rage och körde arm övningar, så blev det som en mjuk bula under såret, alltså precis efter såret mot handen.
    blev lite orolig om att de skulle vara något farligt ”/ någon som kanske vet varför jag fått så?

Posta en bild och mer utförlig beskrivning så kan jag göra en bedömning.

[img=http://i276.photobucket.com/albums/kk28/viktorstreet/DSC00916.jpg]sådär ser det ut i vanliga fall.höger är mot handen och underarmen, vänster åt axeln.[img=http://i276.photobucket.com/albums/kk28/viktorstreet/DSC00916-1.jpg]ungefär så såg de ut från samma vinkel när jag va på gymmet. men jag kom sen på att jag hade kört en bicepscurl maskin, men en platta som man la underarmarna på och sen snurra man runt, och då låg armbågarna vid kanten och det var hårt och gjorde ont där, så det kanske bara va en bula?

Det är nog bara bindväv/ärrvävnad som är lite ”sladdrig” och bildar en liten bula när du böjer armen på det sättet. Inget att oroa sig för.

men, det blev så när jag tränade och man såg den även när armen va sträckt. sen minskade den efter några timmar när jag slutat träna

Jag är inget expert.
    Jag använder sunt förnuft.

Det ser ut som bindväv/ärrvävnad
    De skulle ha sytt ihop då. Att du borde ha stått på dej då och vill ha hopsydd.
    I stället kan det bli så att du får betala privat skönhetsoperation ?

Jag hoppas du kan få en doktor förstå din historia och få operation pga de varit nonchalant då.

Ja jag går efter vad du har berättat. Hoppas det löser sig :)

REP wrote:
    Jag är inget expert.
    Jag använder sunt förnuft.

Det ser ut som bindväv/ärrvävnad
    De skulle ha sytt ihop då. Att du borde ha stått på dej då och vill ha hopsydd.
    I stället kan det bli så att du får betala privat skönhetsoperation ?

Jag hoppas du kan få en doktor förstå din historia och få operation pga de varit nonchalant då.

Ja jag går efter vad du har berättat. Hoppas det löser sig :)

hehe, jag ramlade i grus/jord, så dom sydde ihop allt, sen 1 vecka senare fick jag en infektion och dom va tvugna att öppna upp och sätta in dränering. sen tyckte dom att de skulle läka ihop istället och struntade i att sy :p men det är ganska chill :) hade ett ärr där innan och får pengar nu om en månad för ärret :)
    vad menar du med bindväv/ärrvävnad? :P och vad kan de va som är i den där bulan eller vad det är, har fått förslag på blod eller vatten men ah ”/

Besök gärna ofta till Wikipedia !
    Kunskap information som är enormt stort.
    Besök där om du undrar om någonting.

Kolla [http://sv.wikipedia.org/wiki/Bindväv]

Notera att jag är inte expert. Vänd dej till Vårdcentralen och be om
    hjälp

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.