Home › Forums › Skador och rehabilitering › Buktande diskar….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 september, 2009 at 16:49 #61310Anonym anvandareMember28 september, 2009 at 16:49 #391815Anonym anvandareMember
Hallå..
Jag undrar om det är någon mer än jag som har promblem med
buktande diskar?? Jag har buktande diskar i nacken, mellan C4-C7 som
ställer till ett rent h-vete för mig. Tidigare styrketränat 4-5 ggr/veckan men nu inte kunnat träna ordentligt på ca 2,5 månad pga värk, stelhet, domningar, kännselbortfall och nervsmärta ända ner i fingrarna…..
På nätet finns inte mycket fakta att hitta om hur och vad man kan göra för att få det att gå tillbaka…än mindre hur man kan/bör träna för att inte bli sämre….Jag skulle vilja veta hur ni står ut med det? Hur tränar ni? Har ni några tips
på nåt jag kan göra för att må bättre? Någon som testat Nucleoplasty som dom har på Storängskliniken?
Jag blir glad om någon som känner igen sig lite ur min sits skriver några rader….// Tack så länge….:up:30 september, 2009 at 12:08 #391816Anonym anvandareMembergymmaren wrote:jag brukar få skit för att jag länkar till aftonbladet men kanske du finner detta intressant [http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/9812/12/erica.html]Tack..!! Ja jag läste oxå den där på Aftonbladet för länge sen. Problemet är ju bara att ja inte kan flyga till Göteborg 1 ggr/veckan för att få hjälp. Finns ingen osteopat i Norrköping där ja bor. Här får man vara glad om man ens får hjälp av sjukgymnast…Men jätte tack!!!!
30 september, 2009 at 13:04 #391817Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Alla människor har mer eller mindre buktande diskar och detta är helt ofarligt och ska inte opereras om man inte uppfyller flertalet kriterier och en konservativ behandling iform av specifik träning inte förbättrar symptomen.Hej Martin…tack för svaret!!
Jag vet att alla människor har mer eller mindre buktande diskar. Många lever ett helt liv med både buktande diskar och diskbråck utan att ens veta om det, och utan att det påverkar deras liv. Mitt problem är ju att dom ger mig ett rent h-vete och därför söker jag efter hjälp med lykta och ljus….Att sen ständigt få höra att det är ofarligt gör mig bara rent ut sagt förbannad!! Det vet ju varenda kotte att man inte dör av! Men va hjälper det när all tid och energi går ut på att stå ut med värken? Jag vill inte ha någon klapp på axeln av någon som bara säger att det är ofarligt…jag vill ha ”verktyg” att jobba mig framåt med. (ber om ursäkt om ja lät otrevlig, det är min frustration som talar)
Du skriver om konservativ behandling i form av specifik träning. Vad är det för specifik träning och VEM kan visa/lära mig det? Jag har träffat diverse kiropraktorer, naprapater och sjukgymanster och tyvärr har ingen av dom visat mig någon som helst specifik träning utan bara sagt att ja ska köra på med min vanliga gymträning (dock lite lättare och tänka hur jag håller huvudet) . Är det inkompetens eller har jag bara haft ren otur som inte träffat rätt person?
Jag skulle jubla av lycka om du kunde hjälpa mig med denna specifika träning!!! Det är ju just denna hjälp jag letat och fortfarande letar efter!!! Vad ska jag göra? Hur ska jag göra? Säger du -Hoppa så frågar jag -Hur högt..?!!!
Hoppas du vill,kan har tid och lust att hjälpa mig för ja är banne mig desperat snart!!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.