Home › Forums › Skador och rehabilitering › Carpaltunnelsyndrom CTS
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 april, 2007 at 09:07 #863453Anonym anvandareMember
Ovanligt långt ärr SethRoland. Brukar bara vara hälften så långt.
27 juli, 2007 at 07:41 #863454Anonym anvandareMemberdryga 16 veckor efter operation… Äntligen kan jag börja träna på allvar igen. Det ända som gör ont nu är dipsen när all belastning kommer på ärren. I övrigt har jag börjat min satsning mot SM, sen om det går min väg är en helt annan sak. Jag kan bara inte låta bli, Athletic Fitness är för roligt !!
27 juli, 2007 at 12:43 #863455Anonym anvandareMemberSethRonland wrote:OBS! Bild från operation nedan. //JayDet kan bero på träning eller arbete med händerna, men kan troligen även vara ett genetiskt betingat.
Det är ju även en side effect med av något som är känt som 191-aminoacids
men fy sånt får man ju inte skriva :nono:
27 juli, 2007 at 13:49 #863456Anonym anvandareMemberHar hört den förr! Lika skrattretande ännu, de som tror på de må sätta mina anlag på ”sämsta någonsin” -listan annars hade jag nog inte vägt 83kg i tävlingsform och varit 181cm lång. Man kan fortfarande träna sig till muskler men väldigt få verkar förstå detta.
27 juli, 2007 at 15:14 #863457Anonym anvandareMemberLycka till med satsningen Seth! Du är verkligen en inspirationskälla, jag håller på dig:emo-thumb
28 juli, 2007 at 11:04 #863458Anonym anvandareMemberNär jag tränade axlar för ca: 4v sedan hände något med axeln.. Och i samma veva så har mitt lill, ringfinger och utsidan av handen varit typ avdomnad (känns som den har somnat).. Kan inte greppa ordentligt.. Nu, 4v senare har jag fortfarande skit ont i axeln och halva handen sover fortfarande.. Kan inte ens kör bänk med bara stången.. Kan det vara samma skit jag har fått??
28 juli, 2007 at 11:45 #863459Anonym anvandareMemberDanne N wrote:När jag tränade axlar för ca: 4v sedan hände något med axeln.. Och i samma veva så har mitt lill, ringfinger och utsidan av handen varit typ avdomnad (känns som den har somnat).. Kan inte greppa ordentligt.. Nu, 4v senare har jag fortfarande skit ont i axeln och halva handen sover fortfarande.. Kan inte ens kör bänk med bara stången.. Kan det vara samma skit jag har fått??Vart i axeln har du ont exakt?
Jag har skadat min axel och känner av samma sak i utsidan av handen (dock inte lika mycket som du sj beskriver, jag tappar mest styrkan i de 3 fingrarna när jag tränar).Jag tror inte att det är CTS, utan någon nerv som kan ha kommit i klämm vid axelträningen.
28 juli, 2007 at 11:55 #863460Anonym anvandareMembermest fram och lite mellan delan av axeln.. kan inte köra raka press övningar över huvud taget eller snebänk.. har lite halv ont hela tiden i axeln, det e ett helvete på nätterna då jag gärna vill ligga på den sidan.. har inte förbättrats på 4v. hoppas att det är nått som naprapaten kan fixa..
28 juli, 2007 at 12:35 #863461Anonym anvandareMemberDanne N wrote:mest fram och lite mellan delan av axeln.. kan inte köra raka press övningar över huvud taget eller snebänk.. har lite halv ont hela tiden i axeln, det e ett helvete på nätterna då jag gärna vill ligga på den sidan.. har inte förbättrats på 4v. hoppas att det är nått som naprapaten kan fixa..Jag har inga problem med att köra pressövningar, men kör jag rygg så dör kraften i vänstra axeln efter ett par reps, när det kommer till biceps så kan jag bara köra isolations övningar utan att det gör ont.
Tricepsen har jag också svårt med då mjölksyra slår till väldigt snabbt i vänstra axeln.
Jag hade också problem med att ligga på den skadade axeln, när jag vaknade på morgonen så var ju nyckelbenet så pass låst att jag var tvungen att värma upp den i 10 min innan den släppte.
Det tog mig 10 veckor innan det blev något bättre, men jag kan fortfarande inte köra 100% på gymet och jag har väntat i 10 veckor på min tid hos ortopeden (väntar fortfarande) :nono:Sorry Seth för att vi lånade tråden lite.
28 juli, 2007 at 12:59 #863462Anonym anvandareMemberDanne N wrote:När jag tränade axlar för ca: 4v sedan hände något med axeln.. Och i samma veva så har mitt lill, ringfinger och utsidan av handen varit typ avdomnad (känns som den har somnat).. Kan inte greppa ordentligt.. Nu, 4v senare har jag fortfarande skit ont i axeln och halva handen sover fortfarande.. Kan inte ens kör bänk med bara stången.. Kan det vara samma skit jag har fått??Nej det är ulnarisnerven som är påverkad hos dig. Vid CTS är det mediannerven. Du borde dock gå att få det där undersökt så fort som möjligt.
On-topic. Lycka till Seth, hoppas att du blir fri från smärtan vid dipsen också.
28 juli, 2007 at 23:59 #863463Anonym anvandareMemberDanne N wrote:När jag tränade axlar för ca: 4v sedan hände något med axeln.. Och i samma veva så har mitt lill, ringfinger och utsidan av handen varit typ avdomnad (känns som den har somnat).. Kan inte greppa ordentligt.. Nu, 4v senare har jag fortfarande skit ont i axeln och halva handen sover fortfarande.. Kan inte ens kör bänk med bara stången.. Kan det vara samma skit jag har fått??Kan vara ett cervikalt diskbråck. Naturalförloppet, dvs läkningstiden, är 4-6 månader. Sök läkare.
3 augusti, 2007 at 20:37 #863464Anonym anvandareMemberGrabbar: No offence taken!
Benjamin: Kommer du till SM, eller är det CBB som gäller för dig ?
Nutte: Vi ses på SM ! Oavsett om jag tävlar eller inte.6 augusti, 2007 at 10:05 #863465Anonym anvandareMemberSethRonland wrote:Grabbar: No offence taken!
Benjamin: Kommer du till SM, eller är det CBB som gäller för dig ?
Nutte: Vi ses på SM ! Oavsett om jag tävlar eller inte.Inga tävlingar är spikade detta året, har tappat alldeles för mycket sen jag skadade axeln. Just nu tränar jag runt skadan så gott det går, siktar på att ta igen allt det som jag har förlorat och att den kännslan ”fan vad det är KUL att träna” ska komma tillbaka
Än så länge så har det gått bra. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.