Home › Forums › Skador och rehabilitering › compartment syndromes
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 augusti, 2007 at 17:21 #81209Anonym anvandareMember10 augusti, 2007 at 17:21 #740597Anonym anvandareMember
Hejsan, jag tror jag har fått något som kallas compartment syndromes. Det är för att jag får fruktansvärt ont när jag kör ez stång samt bicepcurl. Jag bara undrar om det finns någon som har haft samma sak och vad ni har gjort för att bli av med det. Håller på att bli galen.
MvH Buse
10 augusti, 2007 at 17:58 #740598Anonym anvandareMemberHej!
Jag råkade ut för compartment i lårmuskulaturen och vaderna (framsidan). Jag var tvungen att operera, skar upp muskelhinnorna för att få mer utrymme, så att säga. Det är nog så man får göra, valde att göra det på privatsjukhus, orkade inte stå i kö.
Mvh
Lars10 augusti, 2007 at 18:00 #740599Anonym anvandareMemberMen hur lång tid tog det innan du fick börja träna igen?
10 augusti, 2007 at 18:36 #740600Anonym anvandareMemberJag vilade helt ett par dar, sedan började jag med lätt träning typ med kroppen som belastning några veckor. Det är dock 15 år sedan jag opererade mig så minnet sviker, men jag tror jag började köra som vanligt efter 5-6 veckor.
Mvh
Lars10 augusti, 2007 at 21:41 #740601Anonym anvandareMemberTappade du mycket styrka?
10 augusti, 2007 at 23:08 #740602Anonym anvandareMemberNej blev säkert starkare efter operationen då jag begränsades av compartmentsyndromet tidigare. Musklerna kunde (kan) arbeta utan att det byggs upp negativt ”tryck” i dem, då hinnorna ju är uppskurna och muskeln kan blodfyllas (pump) utan tidigare begränsning. Känns som jag fått större ben efter operationen, var i.o.f.s inte små innan heller:emo-thumb !
Kör för tillfället inte ben över huvud taget eftersom de alltid varit min bästa muskelgrupp och jag behöver prioritera allt annat.
Mvh
Lars16 augusti, 2007 at 22:10 #740603Anonym anvandareMemberHade Compartement Syndrome i baksida den högra vaden, fick det av för intensivt löpande efter ett längre uppehåll. Blev ordinerad att vila från löpandet och konditionsträna på motionscykel i ca tre månader, har därefter inte känt av några besvär. Du kan ju testa att vila biceps en månad, det känns kanske inte så lockande men det kan vara värt ett försök.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.