Home › Forums › Skador och rehabilitering › Dålig rygg men vet inte vad problemet är:(
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 maj, 2009 at 10:13 #63611Anonym anvandareMember31 maj, 2009 at 10:13 #429721Anonym anvandareMember
Hej allihopa… så här ligger det till, jag har under väldigt lång tid fått skador och problem med ryggen. En grej som jag kan säga är att jag har en sida som är starkare än den andra. Jag tränade marklyft med fel teknik och det får jag lida av nu.
Mitt problem, idag, är att jag är väldigt svag i ryggen även fast jag tränar bålen och korsryggen väldigt mycket. Jag kör marklyft knäböj osv. Jag kan ”knäcka” ryggraden genom att vrida mig lite. Och ibland så får jag väldigt ont i ryggen av träning dessutom så får jag mer träningsvärk på ena sidan.
Jag behöver hjälp för att jag är riktigt less på detta! Vad göra?
31 maj, 2009 at 15:47 #429722Anonym anvandareMembergymmaren wrote:kan ju vara så att du låter ryggen vila för lite,knäböj tar ju även mycket på ryggen och tillsammans med marklyft så kanske det blir lite för mycket för att ryggen ska hinna återhämta sig,speciellt korsryggen då.Grejen är, om jag itne tränar ryggen o bålen på 2-3dar då börjar jag få ont. Men tränar jag den kontinuerligt så underlättar det verkligen mkt. Det känns som om jag ”skjuter upp” den stora skadan mer o mer. jag vet inte…
31 maj, 2009 at 16:13 #429723Anonym anvandareMembercriscros wrote:Grejen är, om jag itne tränar ryggen o bålen på 2-3dar då börjar jag få ont. Men tränar jag den kontinuerligt så underlättar det verkligen mkt. Det känns som om jag ”skjuter upp” den stora skadan mer o mer. jag vet inte…kör marklyft med en annan taktik, lyft inte från marken utan från ca knähöjd istället …det belastar inte knäna eller korsryggen så mycket….. har haft själv svag rygg och många gånger även fått ryggskott av fel rörelse, varit sängliggande 1 vecka osv.. men sedan när jag började med marklyft från knähöjd har jag inte haft besvär någon mer..
sedan efter ett tag kan man ju börja köra vanliga mark….
jag är ingen expert men kanske det kan vara något..
31 maj, 2009 at 16:46 #429724Anonym anvandareMemberarmas wrote:kör marklyft med en annan taktik, lyft inte från marken utan från ca knähöjd istället …det belastar inte knäna eller korsryggen så mycket….. har haft själv svag rygg och många gånger även fått ryggskott av fel rörelse, varit sängliggande 1 vecka osv.. men sedan när jag började med marklyft från knähöjd har jag inte haft besvär någon mer..sedan efter ett tag kan man ju börja köra vanliga mark….
jag är ingen expert men kanske det kan vara något..
Jag har tänkt på det där och faktiskt så ska jag börja med ”kronlyft” tror jag de heter. Har också tänkt på de marklyften där man börjar från topläget och går ner o sedan upp igen om man kan.
2 juni, 2009 at 18:20 #429725Anonym anvandareMemberAtt träna magen är oväderligt.
Jag får stora problem med min rygg om jag inte regelbundet tränar magen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.