Dåliga levervärden av mycket träning?

Home Forums Skador och rehabilitering Dåliga levervärden av mycket träning?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag äter inga kosttillskott så det är inte därför jag har dåliga levervärden. Kan mycket konditionsträning och styrketräning ge dåliga levervärden?
    Just nu är dom ”riktigt” dåliga.
    När jag äter en ”stor” middag vaknar jag mycket vätskefylld i ansiktet och under armarna. Det är som att levern inte klarar av att hantera maten. I och för sig kan stämma eftersom den mår dåligt.
    Ska till en leverläkare men jag vill höra mig för om träningen kan vara en bov (måtte så inte vara fallet för då få jag leva med dålig lever i all framtid, min träning ger jag inte upp).

C@is wrote:
    Jag äter inga kosttillskott så det är inte därför jag har dåliga levervärden. Kan mycket konditionsträning och styrketräning ge dåliga levervärden?
    Just nu är dom ”riktigt” dåliga.
    När jag äter en ”stor” middag vaknar jag mycket vätskefylld i ansiktet och under armarna. Det är som att levern inte klarar av att hantera maten. I och för sig kan stämma eftersom den mår dåligt.
    Ska till en leverläkare men jag vill höra mig för om träningen kan vara en bov (måtte så inte vara fallet för då få jag leva med dålig lever i all framtid, min träning ger jag inte upp).

Träningen är bra för din kropp och levern. SÅ du behöver inte vara orolig. Annat som spökar här. Hoppas det går bra

Hälsningar
    Peter Singer

Tack för stödet. Fysiskt mår jag inte dåligt. Däremor psykiskt eftersom jag svullnar upp så konstigt efter att jag ätit mer än vanligt. Jag drar mig för att gå på en middag med vänner eftersom socialt umgänge nästintill alltid leder till större konsumtion av mat.
    Att jag dessutom inte får dricka en droppe alkohol gör det inte bättre. Inte för att det gör mig något men det blir lite som att jag längtar efter en ölkväll eftersom det är förbjudet.
    Suck. Jag hoppas jag får komma till läkaren snart. Husläkaren har gjort vad han kunnat.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.