Home › Forums › Skador och rehabilitering › Den omtalade spikmattan…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 mars, 2009 at 20:10 #623396Anonym anvandareMember
Det har blivit mer och mer prat om spikmatta, och varför inte prova den?
Jag har gjort det och kan varmt rekomendera den!
Det finns olika typer av spikmattorn, men den jag använder heter ”Shakti – den indiska spikmattan”. Den har 230 knappar och varje knapp har 27 piggar, vilket innebär att man ligger på över 6 000 piggar.. Det du :emo-thumbUnder en behandling aktiveras tusentals punkter i kroppen. Blockeringar och spänningar löses upp och ger ett fritt flöde av energi.
När man lägger sig ner på Shakti upplevs först piggarna som smärta, men den klingar av och ersätts av skön värme då blodcirkulationen ökar.
Man kan även känna trötthet och det är tydligen inte ovanligt att man somnar *som mig* :happy:
Vid behandlingen frisätts stora mängder endorfiner och lugn&ro-hormoner som är viktiga för kroppens återhämtning och vila.
Shakti är mycket bra vid rehab samt efter träning då den bidrar till snabbare återhämtning och ökad blodcirkulation.
Man kan lägga den i sängen eller på annat mjukt underlag. Rekomendationen att ligga på spikmattan är ca 20-40 min per tillfälle. Man börjar med 10 min och kan öka lite för var gång. Man kan ligga på den med en t-shirt tex, men störst effekt fås med bar hud!Det medföljer mycket bra info och bildbeskrivningar på olika grundpositioner;
Rygg, mage, käke och säte.Testa den vettja, you won’t regret!
23 mars, 2009 at 20:10 #76258Anonym anvandareMember23 mars, 2009 at 21:33 #623397Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Klockrent faktiskt, men det ska inte användas mot allt (som vissa försäljare får det att låta som):emo-thumb
Nej, precis. Vissa problem måste man ta itu med hjälp av annat.
Har precis haft den mot framsida lår, mycket skönt flöde!23 mars, 2009 at 22:40 #623398Anonym anvandareMemberInnan någon skaffar sig en sådan – testa först.
Har testat modellen på bilden och den är mindre ”vass” och bättre än en annan som jag testat (den var hård platta med massa piggar på).Det är inget för mig, tycker inte om dessa ”fakirmattor” – men det är kul att testa nya saker.
/Conny
25 mars, 2009 at 16:46 #623399Anonym anvandareMemberTrevlig grejj! Blev sugen på en sådan, vart kan man köpa?
25 mars, 2009 at 16:54 #623400Anonym anvandareMemberNågon som testat den på GV? Det är ju en sådan matta som på bilden. Funderar nämligen på den men är lite osäker.
25 mars, 2009 at 17:09 #623401Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Trevlig grejj! Blev sugen på en sådan, vart kan man köpa?Sök på ”spikmatta” så klickar du på första länken
Kostar ca 700.-25 mars, 2009 at 17:20 #623402Anonym anvandareMemberBlev sugen på dendär Shanti Spikmattan, verkar helt klart bäst av dem alla! Men ogillar tanken på dedär märket som syns i hörnen, Shantimärke eller vad det är , ser ut som ( 30 ) , vad jag vet är det mest folk som käkar psilocybinsvampar med neon-disco-outfit och dyrkar utomjordingar som kännetecknas med dedär märket !
25 mars, 2009 at 20:48 #623403Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Blev sugen på dendär Shanti Spikmattan, verkar helt klart bäst av dem alla! Men ogillar tanken på dedär märket som syns i hörnen, Shantimärke eller vad det är , ser ut som ( 30 ) , vad jag vet är det mest folk som käkar psilocybinsvampar med neon-disco-outfit och dyrkar utomjordingar som kännetecknas med dedär märket !Eh, orka bry sig om utseendet på en matta som man bara ska ligga på?
Den ger ju ingen sämre effekt pga det direkt..26 mars, 2009 at 13:08 #623404Anonym anvandareMembermadeleinewickman wrote:Eh, orka bry sig om utseendet på en matta som man bara ska ligga på?
Den ger ju ingen sämre effekt pga det direkt..Näe jag vet! hehe, kommer absolut köpa en sådan snarast möjligt! ser grymt skön ut!
26 mars, 2009 at 16:43 #623405Anonym anvandareMemberJag har en rysk spikmatta.
Ligger på den och sover ca 30-40 minuter varje dag efter jobbet. Gör förbannat ont första minutrarna men sen blir det skönare, aldrig riktigt skönt dock utan mer behagligt.
Om jag har upplevt någon direkt ”må bättre effekt” har jag svårt att säga men ryggen känns betydligt mer fri från div smärtor och knutar.
Den var värd var enda krona31 mars, 2009 at 17:47 #623406Anonym anvandareMemberVi har en! blodet strömmar som f*n! Någon som vet om man får fullblod överallt om man provar den på de nedre partierna?
31 mars, 2009 at 19:02 #623407Anonym anvandareMemberMen… vilken spikmatta är egentligen bäst? Här finns t ex några att välja emellan: [LÄNKAR TILL WEBBSHOPAR EJ TILLÅTET ENLIGT FORUMREGLER]
15 april, 2009 at 16:26 #623408Anonym anvandareMemberden gröna svenska är för oss lite tuffare :emo-thumb
15 april, 2009 at 22:41 #623409Anonym anvandareMemberOJ, jag var dum nog att i min iver publicera adressen till en webbshop, och… det får man ju inte. Så jag blev varnad, med rätta. Ber om ursäkt för min klumpighet. Har för övrigt beställt, och fått, en spikmatta nu. Men jag var inte tillräckligt tuff för att välja den gröna, svenska.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.