Home › Forums › Skador och rehabilitering › Den omtalade spikmattan…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 april, 2009 at 02:19 #623410Anonym anvandareMember
Den där ser man överallt nu, jag och sambon funderar på att köpa en också. Är den bra mot ländryggsbesvär?
8 maj, 2009 at 10:26 #623411Anonym anvandareMemberdet är lugnt jag är inte så tuff som jag verkar
funderar på att köpa en shakti och blanda lite…..:nerd:läste att kenny jönsson -hockey- ligger på den svenska gröna
29 maj, 2009 at 21:29 #623412Anonym anvandareMemberIbland kan jag känna mig trött och stel i ländryggen efter att jag masserat lång tid i ett sträck. Då känns det mycket förlösande att lägga sig på en spikmatta. Triggerpunkterna jag ofta får i bröstryggen kommer jag effektivt åt genom att ligga på tennisbollar. Man kan göra mycket helt själv.:up:
29 maj, 2009 at 21:40 #623413Anonym anvandareMembershaktimatta finns på nätet för ca 600 spän. Har själv stor nytta av den då jag har sömnproblem!
29 maj, 2009 at 22:22 #623414Anonym anvandareMemberHej!
Jag har precis köpt den Ryska Spikmattan från GV. Det är ryggmodellen.
Men jag undrar, kan man även lägga den under nacken och huvudet, lår osv. Eller är den enbart avsedd för rygg??Nån som testat kanske?
Mvh Andreas
30 maj, 2009 at 00:01 #623415Anonym anvandareMemberGullepoj wrote:Hej!Jag har precis köpt den Ryska Spikmattan från GV. Det är ryggmodellen.
Men jag undrar, kan man även lägga den under nacken och huvudet, lår osv. Eller är den enbart avsedd för rygg??Nån som testat kanske?
Mvh Andreas
Går att använda överallt, din egen smärttröskel som sätter gränserna. Om du provar att lägga dig på mage/bröst på den kommer du få en rejäl chock, de första minuterna, men jäklar vad bloder rusar i hela framsidans muskler sen!
2 juni, 2009 at 16:29 #623416Anonym anvandareMemberD.Blixt wrote:Ibland kan jag känna mig trött och stel i ländryggen efter att jag masserat lång tid i ett sträck. Då känns det mycket förlösande att lägga sig på en spikmatta. Triggerpunkterna jag ofta får i bröstryggen kommer jag effektivt åt genom att ligga på tennisbollar. Man kan göra mycket helt själv.:up:Kan du förklara lite hur du löser upp punkterna i bröstet med tennisboll? Vore intressant då jag känner av obehag där ibland.
Sugen på en matta i alla fall, finns nån på Life för 500:-. Är den bra?
2 juni, 2009 at 17:51 #623417Anonym anvandareMemberJag är också sugen på att köpa en spikmatta, har typ bara hört bra saker om dem. Men vet inte om jag vågar slänga ut 500-600kr i onödan.
Eller kan man få en billigare än för det tro?
2 juni, 2009 at 19:47 #623418Anonym anvandareMemberHar köpt en Shakti är mycket nöjd med den.
16 augusti, 2009 at 16:37 #623419Anonym anvandareMemberskulle aldrig lägga 600kr för en tygbit med nå plastploppar på. skulle tippa att tillverkningskostnaderna för en matta ligger under 30kr.
16 augusti, 2009 at 16:46 #623420Anonym anvandareMemberÄr väldigt sugen på att köpa.. Men är det någon skillnad på de olika spikmattorna som finns idag?
17 augusti, 2009 at 10:58 #623421Anonym anvandareMemberThinkbig wrote:skulle aldrig lägga 600kr för en tygbit med nå plastploppar på. skulle tippa att tillverkningskostnaderna för en matta ligger under 30kr.Och då tror du alltså att de som tillverkar dessa tjänar 570 kr/matta?
De har nog lite andra kostnader att täcka också!
Tycker spikmattan är skön och man blir grymt avslappnad men om det fungerar så bra som det påstås är jag tveksam till. Skulle tro att dessa mattor är en fluga som snart kommer att försvinna.17 augusti, 2009 at 11:01 #623422Anonym anvandareMemberPatrikBergman wrote:Och då tror du alltså att de som tillverkar dessa tjänar 570 kr/matta?
De har nog lite andra kostnader att täcka också!
Tycker spikmattan är skön och man blir grymt avslappnad men om det fungerar så bra som det påstås är jag tveksam till. Skulle tro att dessa mattor är en fluga som snart kommer att försvinna.Blir man någonsin av med flugfanskapen? Haha
17 augusti, 2009 at 11:26 #623423Anonym anvandareMemberFattar inte poängen. Aldrig gillat det, bara obehagligt å blir ju inte skönare. Priset kom inatt då jag (är hos mina föräldrar) slängde mej i sängen i mörkret. Gissa va som ligger i sängen….En spikmatta. Rev sönder hela armen.
17 augusti, 2009 at 11:49 #623424Anonym anvandareMemberPatrikBergman wrote:Vi har en! blodet strömmar som f*n! Någon som vet om man får fullblod överallt om man provar den på de nedre partierna? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.