- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Det är bara att vila 2-3 veckor…
Känner ni igen er?
Jag var till en idrottsmassör och ville ha hjälp med en axel som smärtar i vissa rörelser,jag visste att jag skulle få ett liknande svar hos en läkare,samt bli hemskickad,därför provade jag som sagt en idrottsmassör ,och fick samma svar….Visst, det är naturligtvis inte fel att vila,det har jag gjort en vecka innan besöket,men om det varit ett proffs i ngn sport så hade dom säkert fixat det med medicin eller ultraljud eller vad dom nu använder….
Tydligen nån liten bristning i muskeln,jag har käkat Ibumetin en vecka nu,och smort in med nån salva som han rekommenderade,morgon och kväll…
Men vila 2 veckor till vete faan,det känns som om alla övningar involverar axeln (nästan)
Några bra tips kanske?
Man dör ju inte av lite vila.. Men om en elitidrottsman skadar sig så brukar dom inte fixa skadan, Dom har ju fortfarande ont när dom gör det dom gör. Finns ju ingen magi som bara tar bort skadan..
Gör de så ont så är de ju bara att låta bli tills de blir bra. Eller köra ben kanske ?
Bara vila du med gott samvete,det behövs ibland.Är man skadad eller kroppen inte mår bra så är det ju bara ett tecken på att du behöver återhämta dig lite.Lyssan på vad din kropp säger till dig.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY