Home › Forums › Skador och rehabilitering › Det kliar nåt otroligt…
Prova Fenuril.
Finns receptfritt på Apoteket. Kan svida en liten stund (om man är extremt torr) när man smörjt in sig, men den är kanonbra.
Att det kliar kan väll bero på att ni tidigare i erat liv förfrysit de delar av kroppen? Så det blir något att leva med, tur att det finns smörj då
Gå till apoteket, dom har stora pumptuber du kan köpa. Vet precis vad de är du har, fick samma när jag lumpade uppe i jokkmokk, du ska INTE överdriva duschandet, 1 gång om dagen, duschen torkar ut huden ännu mer.
mvh
Har du utslag?
Jag har själv eksem och har haft hela livet, fast värre nu på senare år.
Propyless (de stora pumparna stenis snackar om) regelbundet vid besvär.
Använd alltid efter dusch.
Finns Caress också men vissa som har klåda brukar inte tåla den (innehåller karbamid har jag för mig) så då gör den ingen nytta, alltså använd Propyless.
Klia inte (lättare sagt än gjort)
Duscha inte i hett vatten (lättare sagt än gjort eftersom det är så förbaskat skönt när det kliar!), duscha sparsamt, helst mindre än en gång per dag (också lättare sagt än gjort om man tränar och vill hålla sig ren).
Funkar inte propyless kanske du behöver en ordentlig salva som t ex betnovat eller flutivate, men då får du gå till läkare för dina problem först så får han avgöra.
Sola i solarium kan ha effekt ibland.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY