Diagnos av ett ömmande knä!

Home Forums Skador och rehabilitering Diagnos av ett ömmande knä!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!

Mitt vänstra knä gör väldigt ont på vänstra sidan när jag har benet rakt och spänner (kontraherar) lårmuskeln.

Om jag däremot INTE spänner lårmuskeln i det här läget så gör det inte ont. Det gör heller inte om jag gör en knäböjning eller liknande, utan bara i utlåsningen.

Tränar Thaiboxning, jag tror att det kan ha hänt något när jag blev svept på träningen. Jag kände ingenting direkt efter träningen men efter att jag kommit hem och vilat framför tvn så kände jag av det när jag ställde mig upp.

Vad tror/vet ni om detta?

Är väldigt tacksam för svar!

Mvh,

Erik

Har också haft ont i Knät ett bra tag, inte ont när jag tränat, utan bara när jag lagt all belastning på de ”Trasiga” knät typ trappor och stegar mm.
    Gick till läkarn och han sa att de var en inflammation i knät, och fick piller samt att ja skulle köra benspark med väldigt lätta vikter 1-2kg till att börja med, och nu efter nästan två veckor känns de mycket bättre, inte vågat köra ben ännu, ska låta de gå ett tag till.
    Så gå till läkarn och kolla upp de!

Eller en klassiker vila ett tag. Blir det inte bättre så uppsök läkare. Det är ju som sagt en kontaktsport. Benvärmare kan vara ett alternativ under tiden du läker så länge det inte är en inflammation så är det lugnt.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.