Home › Forums › Skador och rehabilitering › Diffust bröstproblem.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 juni, 2009 at 22:47 #62871Anonym anvandareMember29 juni, 2009 at 22:47 #413970Anonym anvandareMember
Tjenare, då ska vi se om man kan lyckas förklara det här. Har en ömmande smärta på högra bröstmuskelns övre-inre fäste. En smärta som jag inte har några känningar av när jag tränar bröst. Utan det kan vara vanliga vardagssysslor som utlöser smärtan. Har varit hos vårdcentralen som skickade mig till en sjukgymnast. Men p.ga dålig beskrivning från min sida blev de hela väldigt flummigt och jag fick inte ut så mycket av mitt besök. Hon verkade ju inte förstå vad det var frågan om.
Det hela började iallafall för ett år sedan då jag skulle vrida mig om i bilsätet för att se när jag backade. Då ”knäppte” det till i bröstet. Sen dess har smärtan kommit och gått,(allt eftersom jag river(?) upp skadan igen).
Att tillägga är att när smärtan väl uppstår kan jag få ont på stället vid djupa in och ut-andningar.Någon som har något liknande problem? eller kan tänkas veta vad det är var vänlig o skriv en rad eller två
Efterlyser gärna martin löwgren då jag vet att han är full av kunskap inom detta område
29 juni, 2009 at 23:28 #413971Anonym anvandareMemberKan det vara något med revbenet? Eller kanske någon nerv som kommer iklämm?
30 juni, 2009 at 01:48 #413972Anonym anvandareMemberhar samma problem.. har haft i ca 4månader
.. var till läkarn…blev inte så mycket klokare av det besöket men om 2 veckor ska jag på röntgenundersökning där man kollar upp gallblåsa, lever o njurar….
men tippar på att det är nå muskel slitning.. el nå…:frust:
30 juni, 2009 at 15:19 #413973Anonym anvandareMemberOkej, nu är inte jag så insatt så jag vet vad sc-leds problematik är för något, men mer intressant skulle vara om du hade några tips för att motverka och rehabträna detta problem? Du kanske har några råd att ge för både diagnosen muskelbristning samt sternoclavicular problematik.
Tack på förhand
MVH Jocke6 juli, 2009 at 19:19 #413974Anonym anvandareMemberarmas wrote:har samma problem.. har haft i ca 4månader.. var till läkarn…blev inte så mycket klokare av det besöket men om 2 veckor ska jag på röntgenundersökning där man kollar upp gallblåsa, lever o njurar….
men tippar på att det är nå muskel slitning.. el nå…:frust:
då var man till röntgenavdelning för ultraljuds kontroll.. syntes inget, allt var enligt läkarn som gjorde testet ok.
så nu blir det att avvakta min läkares rådgivning….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.