Diklofenak

Home Forums Skador och rehabilitering Diklofenak

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #51069
    #122884

    Tjenare!

    Har dragit på mig en skada som innebär att jag måste ta NSAID i form av Dilklofenak 100 mg/dag a 2 50mg tabletter i 3 veckor. Detta innebär ju att Proteinsyntesen kommer nedregleras kraftigt av dessa antiinflammatoriska tabletter som det tyvär gör.

    Trots skadan så kan jag träna, så min fråga är om det är någon som käkat NSAID under en längre period än mig och ändå sett muskelutvecklig i resultat? Funderar nämligen om det äns ger något att träna under dessa 3 veckor för mig eller om det går ut plus minus noll.

    #122885
    Hippopotamus wrote:
    Tjenare!

    Har dragit på mig en skada som innebär att jag måste ta NSAID i form av Dilklofenak 100 mg/dag a 2 50mg tabletter i 3 veckor. Detta innebär ju att Proteinsyntesen kommer nedregleras kraftigt av dessa antiinflammatoriska tabletter som det tyvär gör.

    Trots skadan så kan jag träna, så min fråga är om det är någon som käkat NSAID under en längre period än mig och ändå sett muskelutvecklig i resultat? Funderar nämligen om det äns ger något att träna under dessa 3 veckor för mig eller om det går ut plus minus noll.

    du märker ingen skillnad om du tränar,men däremot ska du ju inte träna delen du har skadat iom att nsaid dämpar smärtan och det kan kännas bättre.

    #122886
    liffan wrote:
    du märker ingen skillnad om du tränar,men däremot ska du ju inte träna delen du har skadat iom att nsaid dämpar smärtan och det kan kännas bättre.

    Hade du kört på ändå =) ?

    #122887
    Hippopotamus wrote:
    Hade du kört på ändå =) ?

    har tidigare haft inflammation i ena underarmen och kunde knappt hälla upp mjölk och fick som du 2×50 diklofenak vilket gjorde att smärtan försvann och dum som man är så kunde man ju inte låta bli att köra vilket bara drog ut på läkandet.
    det tog ganska lång tid att bli av med det.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.