Domningar i lillfingret och nedre delen av handen

Home Forums Skador och rehabilitering Domningar i lillfingret och nedre delen av handen

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Har fått domningar i vänster lillfinger och nedre delen av handen.
    Har haft det i några dagar nu.
    Uppskattar alla tipps och idéer om vad det kan bero på och vad man kan göra åt problemet.

MVH
    C-D af And

Kan tänka mig att det är något sånt här, [http://www.doktorn.com/info/info.asp?sid=12153]

Har samma sak själv. Blir oftast värre när man går upp i vikt och har bra tryck.

Stämde in väldigt bra det som stod där.
    Vad har du gjort mot dina problem?

MVH
    C-D af And

Låter som någon påverkan på N. ulnaris. Här har jag delvis dissekerat fram den vid armbågen.

Arne Persson wrote:
    Låter som någon påverkan på N. ulnaris. Här har jag delvis dissekerat fram den vid höger armbåge.

Snygg bild Arne.. Lite att göra på söndagskväll så du tog fram kniven och kameran och fixade några vackra bilder? ;)
    Finns det något smidigt sätt att lösa problemet på? börjar bli lite irriterande att gå runt med en halvt avdomnad hand…

MVH
    C-D af And

c-d af and wrote:
    Snygg bild Arne.. Lite att göra på söndagskväll så du tog fram kniven och kameran och fixade några vackra bilder? ;)
    Finns det något smidigt sätt att lösa problemet på? börjar bli lite irriterande att gå runt med en halvt avdomnad hand…

MVH
    C-D af And

Du får nog låta en kunnig undersöka dig från nacken, kan mycket väl sitta redan där uppe, och nedåt.

Jag upplever också domningar, men i mitt fall är det höger ringfinger. Jag har också hittat en väldigt öm punkt vid själva fingerleden, om jag trycker lite lätt på baksidan av höger ringfinger gör det otroligt ont i hela fingret. Har aldrig haft problem förut med liknande problem. Jag vet inte om detta har med min träning att göra, jag har tränat ca 3 månader nu (styrketräning ca 3-4 dagar i veckan).

Kan det vara samma nerv som spökar?

/Jonas

JonasGulle wrote:
    Jag upplever också domningar, men i mitt fall är det höger ringfinger. Jag har också hittat en väldigt öm punkt vid själva fingerleden, om jag trycker lite lätt på baksidan av höger ringfinger gör det otroligt ont i hela fingret. Har aldrig haft problem förut med liknande problem. Jag vet inte om detta har med min träning att göra, jag har tränat ca 3 månader nu (styrketräning ca 3-4 dagar i veckan).

Kan det vara samma nerv som spökar?

/Jonas

Kan vara N. ulnaris om det gäller handflatesidan och hela den övre falangen samt de yttre halvorna av de två övriga falangerna. Är det den inre halvan av de två nedre falangerna så är detr troligen N. medianus.

Hur ser sannolikheterna ut för att denna ”åkomma” löser sig själv?

Har liknande problem, lillfingret, lillfingret samt delar av handen domnar. Ska på fyslab för nervhastighetstest i Maj….. 5 månaders väntetid!!! Den så kallade vårdgarantin ger jag inte många ören för…… mina problem började på allvar i november 2005. Åt Voltaren 2 veckor utan att det blev bättre, fick då en ny läkartid som skickade remiss till fyslab för ovanstående test. Fick vila från träningen 10 veckor, började om med träningen och problemen börjar återkomma 👿 i mitt fall trodde läkarna att jag har en eller flera nervskador i underarmen/handleden. Blir eventuellt operation framöver.

Jaha! Det här låter ju lysande. Med tanke på min egna tråd ”kylig arm”

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.