Home › Forums › Skador och rehabilitering › Dunkningar i huvudet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 december, 2005 at 00:36 #1020748Anonym anvandareMember
okej , jag tycker det låter vääääääldigt bekant med vad jag har, första gången jag fick så var på tunga vikter med bröst , sedan biceps och tredje gången som va värst Ben.. vet du om han fortfarande har det ?
12 december, 2005 at 09:36 #1020749Anonym anvandareMemberDetta hände i våras och då la han ner träningen. Men nu snackar han om att börja igen så jag tror det blitt bättre.
12 december, 2005 at 16:56 #1020750Anonym anvandareMemberokey . snackade med en sjuksköterska , hon sa att det inte var så värst allvarligt dessa gånger , kanske blodskärl som spruckit eller stäckningar i musklerna pga käken . . … hon gav mig rådet att träna med vikter som inte anstränger Käken ”nacken” till att börja med , nu ska jag vila iaf
16 december, 2005 at 22:42 #1020751Anonym anvandareMemberZoRTeP wrote:Hej .. det är så att när jag är på gymmet och kör tungt så får jag helt plötsligt världens dunkningar i bakhuvudet och dom försvinner inte förens nästa dag typ efter att man sovit . Dessa impusliva dunkningar kan man inte glömma , man känner i hela huvudet ”DUNK DUNK” , det förstör min träning för jag kan omöjligt inte träna när jag väl har fått det . nån som vet vad det är för fel eller ? tack på förhandJag har haft samma problem dig. Men jag har inte fått det utav träning utan det kommer och går. Jag har som vana att gå å spänna nacken, så jag brukar sträcka ut den i förebyggande syfte. Testa att stå upp raklång, tryck ner hackan mot bröstet och hjälp till att ”pressa” lite med armarna om det inte sträcker tillräckligt mycket. Har hjälp för mig än så länge. Hoppas att det funkar även för dig / Jocke
13 mars, 2006 at 18:27 #1020752Anonym anvandareMemberSrednq wrote:cykelpump i röven :emo-thumbjag får eller rättare sagt fick ofta när jag var yngre huvudvärk där de kändes som hjärnan slog mot kanterna men de var ett tag sen jag kände de nu. hjärnan kanske växt på plats :p , eller så har huvet skrumpnat ihopa
Känner igen ”skumpandet” och jag har migrän så du har nog också det ?
8 april, 2006 at 17:27 #1020753Anonym anvandareMemberjag har samma problem, det är bara att leva me det
det dunkar som fan i mitt huvud innan jag ska lägga mig..
men går bort efter ungefär 1 timme om jag tar det lungt..9 april, 2006 at 09:53 #1020754Anonym anvandareMemberOm en ådra spricker i huvudet så kommer ni inte känna det då hjärnan inte har något nervsystem för smärta!
Det är ganska vanligt att få mindre hjärnblödningar som är ofarliga, men en större kan ge ganska difusa symptom (Kan också vara väldigt uppenbara) som t.ex. synrubbningar, illamående förlamning osv.20 april, 2006 at 16:46 #1020755Anonym anvandareMembertror jag vet vad som var felet förut
jag drack dextropur ” druvsocker ” innan gymmet alla de dära gångerna ,
har inte rört skiten sen dess, har inte fått några dunkningar ännu26 april, 2006 at 17:35 #1020756Anonym anvandareMemberDet kan vara flera olika saker som har hänt.
Men en sak kan vara att du tex. har böjt huvudet bakåt under en övning (ben när man pressar sig uppåt?) och på så sätt fått en sträckning eller krampliknande.
Eftersom det är så mycket nerver där så känns det mycket mer och kan hålla i i flera dagar.
Själv fick jag det nyligen när jag körde recklift och på nåt mystiskt sätt böjde huvudet bakåt (inget nackstöd på den gamla saken) och spände bakre delen av käken. Fick inget mer än en väldigt pulserande huvudvärk som gick över efter en liten stund. Men två dagar efter så körde jag pulldowns och av en dum anledning börjer jag huvudet bakåt lite samtidigt som jag tar i och får tillbaka denna huvudvärken. Fast denna gången släppte den inte. Hade det hela kvällen, dagen efter, dagen efter det och på den tredje dagen var det nästan över.
Talade med min tränar om det och han sa att det kan ta upp till 5-7 dagar innan det helt släpper.Om det är något liknande som hänt dig så ska du försöka att tänka på under träningen att hålla nacken rak och kanske inte spänna fullt ut där uppe, om möjligt.
// Simon
26 april, 2006 at 22:44 #1020757Anonym anvandareMemberSimon G wrote:Det kan vara flera olika saker som har hänt.
Men en sak kan vara att du tex. har böjt huvudet bakåt under en övning (ben när man pressar sig uppåt?) och på så sätt fått en sträckning eller krampliknande.
Eftersom det är så mycket nerver där så känns det mycket mer och kan hålla i i flera dagar.
Själv fick jag det nyligen när jag körde recklift och på nåt mystiskt sätt böjde huvudet bakåt (inget nackstöd på den gamla saken) och spände bakre delen av käken. Fick inget mer än en väldigt pulserande huvudvärk som gick över efter en liten stund. Men två dagar efter så körde jag pulldowns och av en dum anledning börjer jag huvudet bakåt lite samtidigt som jag tar i och får tillbaka denna huvudvärken. Fast denna gången släppte den inte. Hade det hela kvällen, dagen efter, dagen efter det och på den tredje dagen var det nästan över.
Talade med min tränar om det och han sa att det kan ta upp till 5-7 dagar innan det helt släpper.Om det är något liknande som hänt dig så ska du försöka att tänka på under träningen att hålla nacken rak och kanske inte spänna fullt ut där uppe, om möjligt.
// Simon
ja det var en bra teori tror fan d e på grund av det för idag böjde jag nacken bakåt när körde en maskin för axlar , vet inte vad den heter men man ska trycka uppåt iaf, och då kände jag att dunkningen va nära att sättas igång .. ska tänka på att inte dra bak nacken, tack för tippset
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.