efter lunginflammation – värk vid insidan av bröstmuskler?

Home Forums Skador och rehabilitering efter lunginflammation – värk vid insidan av bröstmuskler?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

jag har under cirka 2 veckor haft lunginflammation och feber. är inne på min sista dag med kåvepeninn.

som rubriken antyder så har jag som ett konstigt tryck/värk vid ”insidan” av bröstmuskulaturen (skåran som separerar brösten). det känns faktiskt som att det är just musklerna, och inte skelettet, som gör ont när jag exempelvis hostar, eller spänner mig (läs: gör en krabba för nöjes skull).

ska beställa tid hos läkare för efterkoll. men tänkte passa på att höra om det är någon som haft liknande problem i samband med lunginflammation?

brighty wrote:
    jag har under cirka 2 veckor haft lunginflammation och feber. är inne på min sista dag med kåvepeninn.

som rubriken antyder så har jag som ett konstigt tryck/värk vid ”insidan” av bröstmuskulaturen (skåran som separerar brösten). det känns faktiskt som att det är just musklerna, och inte skelettet, som gör ont när jag exempelvis hostar, eller spänner mig (läs: gör en krabba för nöjes skull).

ska beställa tid hos läkare för efterkoll. men tänkte passa på att höra om det är någon som haft liknande problem i samband med lunginflammation?

Jag kan tänka mig att de musklerna (intercostal) är överansträngda. De används vid just hostning osv, så det kan helt enkelt vara en form av träningsvärk. Någon får gärna rätta mig om jag har fel..
    Men, är du osäker, kolla upp det. Det är alltid säkrast!
    /jenny

brighty wrote:

jag har exakt samma problem som du bara mitt problem e nog ett slitet muskelfäste pga av kört för tungt på flyes.. .

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.