En lättare smärta i knäna vid böjning – Varför?

Home Forums Skador och rehabilitering En lättare smärta i knäna vid böjning – Varför?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Jag har märkt att när jag böjer på knäna och sen reser mig så känner jag en lättare smärta. Är det vanligt? Hur åtgärdar man det? Varför har jag det?

Jag vet inte hur du har tänkt att någon ska svara på det där? ;)

Undefined wrote:
    Jag vet inte hur du har tänkt att någon ska svara på det där? ;)

Det jag undrar är utifall någon haft liknande erfarenheter med sina knän och vad de gjorde för att bli av med de.

Det jag kan säga utifrån egen erfarenhet är att mina knän lever sitt eget liv. Ena dagen kan jag belasta dem med knäböj och benpress och rätt vad det är får jag bara en märklig smärta som göra att jag knappt kan stödja mig på benet. Detta har jag haft några år, även då det gått flera år utan träning har knäna krånglat så. Läkarundersökning med magnetkamera visade inget så nu skiter jag i det. Gör det ont får jag väl vänta till nästa dag med att träna och vad det beror på har jag liksom lagt åt sidan.

Poängen är att utifrån din enkla beskrivning är det omöjligt för någon på forumet att ge dig någon diagnos och det vore också lite fånigt att försöka. Är det ett problem för dig som hindrar dig på olika sätt får du helt enkelt gå till läkaren och skulle du ändå vilja ha råd av någon här får du ge betydligt mer info om dina besvär och eventuell uppkomst.

Inflammerad knäsena? Kolla upp detta i tid.

Många andra- och jag får problem med knäna, om man utför hacklift i sina pass. Jag är helt säker på att det är hackliften jag får ont av i knäna, eftersom jag ibland förut la till hacklift i passen och dagen därefter hade man ont, annars inte. Då har jag ont i ca en månad i knät och då är det en månad utan hacklift med i passen. När jag väl har ont i knät får jag känningar i böjen också vilket jag annars aldrig får. Nu kör jag aldrig hacklift mer och kommer aldrig mer göra det.
    Vet inte om du kör hacklift, om du gör det så finns det stor chans att det är hackliften som pajar dina knän.

MVH

Danne

Upplever samma sak + ont sittandes på huk och absolut utsträckt ben. Förmodligen inflammerad sena. Kolla upp..

Menisken kan spöka rätt rejält och framför allt i utsträcks läge eller i fullt böjt läge. Den ”fransar” sig” (har för mig läkaren förklarade det så) och små bitar i den kan ställa till problem. Opererade min menisk, tog inte lång tid innan just smärtan i utsträckt läge försvann. Pajade även korsbandet samtidigt så det är svårt att svara på vilken smärta som var vilken men just det med utsträckt läge var menisken.

Christer Örni wrote:
    Menisken kan spöka rätt rejält och framför allt i utsträcks läge eller i fullt böjt läge. Den ”fransar” sig” (har för mig läkaren förklarade det så) och små bitar i den kan ställa till problem. Opererade min menisk, tog inte lång tid innan just smärtan i utsträckt läge försvann. Pajade även korsbandet samtidigt så det är svårt att svara på vilken smärta som var vilken men just det med utsträckt läge var menisken.

Hmmm, kanske kan vara något sådant som stör mig i så fall. Jag kan vara helt besvärsfri men plötsligt kan jag få ganska ont och lika plötsligt kan det försvinna. Små lösa flisor kanske som rör på sig lite hmmmm. Men det kan vara antingen i utsträckt lägen eller endast i böjt läga.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.