får ont när jag springer.

Home Forums Skador och rehabilitering får ont när jag springer.

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

började precis med min deff och va precis ute och sprang lite. Det gick bra i typ 8 minuter, och sedan fick jag sjukt ont i halsen, kunde knappt andas och var tvungen att gå hem igen. det blev svårt och andas och ”tryckte” i bröstet och vid halsmandlarna ungefär.
    Fick då iden om att jag kanske hade ansträngnings astma.
    Min mamma har också det och har en inhalator hemma, ska jag testa att ta en dos sån innan jag drar ut och springer imorgon eller bör jag gå till doktorn och kolla upp detta?

jag får så på grund av min astma. bäst att du kollar upp de då förmodligen ingen här kan ge dig den hjälp du kanske behöver.

Mvh

Prova att dra dig lite astma medicin. Kolla upp vilken medicin det är först. (fass.se). Kan vara att det fortfarande är kalt ute med. :) isåfall finns det varmare på apoteket och jag kunde nästan springa i väldigt låga temperaturer.

Att ta astma-medicin om du inte har astma om du inte är säker om du har det, vet jag inte om jag skulle rekommendera.
    Inte för det är farligt vad jag vet.

Men det kan vara andra orsaker som tex lungsjukdom, cysta på luftvägarna osv. Gå hellre till en läkare istället för att lyssna på massa olika människor på internet-forum(gäller mig också:D) Men alla verkar vara sin egen Google-doktor nu mera.

t ex. Fråga: Jag har tränat bröst, triceps idag. Sen tog jag en lång sprint. Nu känner jag smärta i bröst och det gör lite ont i vänster armen.

Svar forum, disco-tränande, ikke läkare: kanske du har tränat lite för hårt. smörj med tiger-balsam, ta en proteinshake och se till att du äter glutamin för annars kommer du aldrig få mer än 1 gr muskelmassa.

Svar vän: kanske du borde åka till sjukhus?

Svar läkare: du måste till sjukhus, du verkar som du har en hjärt-attack!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.