- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Fästen i armbåge och överrörlig axel
Började träna igen efter ett uppehåll på ca 1 år. Min axel har alltid varit överrörlig, jag kan få armen i konstiga vinklar å flytta axelkulan lite i sidled om jag ruckar på den…
Nu när jag började köra hantelpress igen så får jag känningar i axelleden och det sitter kvar svagt ett par dagar efter jag tränat…
även i armbågen precis vid triceps fästet antar jag, så får jag känningar som åxå håller i sig ett par dar efteråt.. det gör inte jätte ont och ja har inga problem att slutföra övnignarna
ska jag fortsätta träna på lägre vikter å hoppas på att det blir bättre eller vila?
Har du haft en luxation utav axeln någon gång?
Överrörlig axel är det sista du vill ha, det är något du bör ta tag i direkt! Gå till en sjukgymnast/naprapat för diagnos och behandlingsplan.
Generellt kan jag ju säga att du bör lägga en del tid på träning utav rotatorcuffsmuskulaturen!
Här är några övningar:
[youtube=AW4qBsP1CFU&feature=player_embedded]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY