Home › Forums › Skador och rehabilitering › Fick näsblod och det small till i bakhuvudet. hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 januari, 2007 at 20:35 #902038Anonym anvandareMember
hej
på benpasset för 6 dagar sedan började jag blöda näsblod mitt under benpress setet. så då avbröt jag det passet. och i måndags när jag körde mitt benpass igen (samma övning) så small det till i huvudet och det kändes som att jag skulle svimma.. allting snurrade och jag fick sätta mig ner ca 10minuter. fick ont i tänderna och ögonen också idag(onsdag) på axelpasset körde jag först uppvärmning 3 set sedan började jag köra tungt. efter andra setet så small det till i bakhuvudet på precis samma ställe och jag fick avbryta passet igen. känner mig fortfarande snurrig efter 3 timmar. vad är det som kan ha hänt? och är de farligt? hur länge borde jag vila?24 januari, 2007 at 20:35 #86145Anonym anvandareMember24 januari, 2007 at 20:37 #902039Anonym anvandareMemberSluta köra så hardcore då..:p
Kör lätt några veckor och se hur det går..24 januari, 2007 at 20:49 #902040Anonym anvandareMemberSami123 wrote:Sluta köra så hardcore då..:p
Kör lätt några veckor och se hur det går..fan va tråkigt. älskar att ta i tills ja spricker:D men hur länge ska jag vila innan jag börjar träna hårt igen då? borde jag åka till vårdcentralen och kolla vad det kan vara:| ?
24 januari, 2007 at 21:27 #902041Anonym anvandareMemberdet borde absolut göra!
24 januari, 2007 at 21:49 #902042Anonym anvandareMemberAtt köra tungt är inte samma sak som att köra på de vikterna man INTE klarar av.
Antar att det small till i huvudet på dig när du körde benpress, gissar mig till det för att folk har noll koll på denna övningen.
Undvik att pressa bak med huvudet mot bänken i pressövningarna och glöm inte att andas.PS: Ja du bör gå och kolla dig så att du är säker på att det inte är någon blodpropp du har att göra med.
Lycka till
24 januari, 2007 at 22:09 #902043Anonym anvandareMemberSeriöst, vad fan ber du om hjälp här för?
Stick i väg till akuten eller vårdcentralen för ”#¤”#¤24 januari, 2007 at 22:11 #902044Anonym anvandareMemberDavidN wrote:Seriöst, vad fan ber du om hjälp här för?
Stick i väg till akuten eller vårdcentralen för ”#¤”#¤Oja håller med…finns många andra som skriver om skador o symptom så man blir mörkrädd ibland, vi är inga allvetande läkare:pop:
24 januari, 2007 at 22:26 #902045Anonym anvandareMemberJag hade varit helvetiskt oroad över saker som ”small till i mitt huvud” och gav mig svimningsanfall, fi faen.
24 januari, 2007 at 23:10 #902046Anonym anvandareMemberTrapezius wrote:fan va tråkigt. älskar att ta i tills ja spricker:D men hur länge ska jag vila innan jag börjar träna hårt igen då? borde jag åka till vårdcentralen och kolla vad det kan vara:| ?aa denna gången sprack du på riktigt… men seriöst, kolla upp det!!!
25 januari, 2007 at 13:36 #902047Anonym anvandareMemberBenjamin wrote:Att köra tungt är inte samma sak som att köra på de vikterna man INTE klarar av.
Antar att det small till i huvudet på dig när du körde benpress, gissar mig till det för att folk har noll koll på denna övningen.
Undvik att pressa bak med huvudet mot bänken i pressövningarna och glöm inte att andas.PS: Ja du bör gå och kolla dig så att du är säker på att det inte är någon blodpropp du har att göra med.
Lycka till
ajaj:(
aa det är nog bäst så. har vart yr i huvudet idag och kunde inte sova ordentligt. ska gå till skolsköterskan imorrn.25 januari, 2007 at 13:41 #902048Anonym anvandareMemberBenjamin wrote:Att köra tungt är inte samma sak som att köra på de vikterna man INTE klarar av.
Lycka till
det var precis så det hände med. pressade bak huvet mot bänken. men ja håller alltid andan medans ja kör en rep.och andas ut när ja kört klart den, är det fel då?ska man andas under hela repen?
25 januari, 2007 at 17:35 #902049Anonym anvandareMemberTrapezius wrote:ajaj:(
aa det är nog bäst så. har vart yr i huvudet idag och kunde inte sova ordentligt. ska gå till skolsköterskan imorrn.skolsköterskan? du ska till vårdcentralen. skolsköterskan kan lämna ut alvedon å sätta plåster (ungefär).
och säg att du e skadad. säg inte att de e nästan bra nu. för då kollar dom inte ens upp de
25 januari, 2007 at 18:12 #902050Anonym anvandareMemberSkulle jag vart du skulle jag gå till akuten nu…BUMS!
Du har vart snurrig i flera dagar och du får ont i huvudet så fort du tar i..
Det är något som inte stämmer, kan vara nått farligt.28 januari, 2007 at 09:24 #902051Anonym anvandareMemberHar du uppsökt nån läkare, och hur gick det?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.