Home › Forums › Skador och rehabilitering › Fick näsblod och det small till i bakhuvudet. hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 januari, 2007 at 11:58 #902052Anonym anvandareMember
Du ska andas ut när du trycker upp vikten så minskar du trycket i huvudet väsentligt.
28 januari, 2007 at 12:41 #902053Anonym anvandareMemberJag gissar på att ett mindre blodkärl har spruckit i huvudet. Men det är bara en gissning.
28 januari, 2007 at 14:42 #902054Anonym anvandareMemberjsplit wrote:Jag gissar på att ett mindre blodkärl har spruckit i huvudet. Men det är bara en gissning.Rätt allvarligt om så var fallet.
Skulle jag få enorm huvudvärk i samband med träning skulle jag genast uppsöka akuten. På samma sätt som jag direkt skulle uppsöka akutsjukvård om jag exempelvis bröt armen, istället för att först logga in på BODY:s forum och fråga om andra varit med om liknande, etc.
28 januari, 2007 at 22:11 #902055Anonym anvandareMemberJesper Näsström wrote:Rätt allvarligt om så var fallet.Skulle jag få enorm huvudvärk i samband med träning skulle jag genast uppsöka akuten. På samma sätt som jag direkt skulle uppsöka akutsjukvård om jag exempelvis bröt armen, istället för att först logga in på BODY:s forum och fråga om andra varit med om liknande, etc.
Öhm, logga in och posta på BODY med bruten arm. Knepigt värre…
29 januari, 2007 at 05:25 #902056Anonym anvandareMemberundrar hur det gick för killen:(
1 februari, 2007 at 12:38 #902057Anonym anvandareMemberont i huvudet och snurrig blir ju folk som får ”tior” dvs mindre stroke..åk till akuten
1 februari, 2007 at 18:38 #902058Anonym anvandareMemberJaha? Hur gick det? Vad sade doktorn?
1 februari, 2007 at 23:45 #902059Anonym anvandareMembertror dock inte näsbloder är i samma utsträckning som Ricky Bruchs är i ”själen är större än världen”
2 februari, 2007 at 13:49 #902060Anonym anvandareMembersök neurolog akuten för en ct-skalle
4 februari, 2007 at 12:16 #902061Anonym anvandareMemberMilia wrote:Har du uppsökt nån läkare, och hur gick det?hej igen!
jag var på vårdcentralen först som skickade vidare mig till akuten. där gjorde dom ekg test och endel annat men allt va prima..jag trodde att det var ett
blodkärl som hade sått sönder för de kändes som hela huvet skulle explodera!doktorn trodde att det var en sträckning i muskeln som går upp till bakhuvet (ingen aning om vad den heter, inte trapsen). ska röntga nacken den 15 februari. någon hjärnröntgen blir det inget med.
började träna i veckan igen och det gick fint, förutom när jag skulle köra chins då kom det tillbaka. men det kan nog vara för at man kopplar in den muskeln som jag troligtvis har sträckt?
därför ska jag inte köra några tunga axelpass på ett tag:frust:4 februari, 2007 at 12:24 #902062Anonym anvandareMemberBear wrote:tror dock inte näsbloder är i samma utsträckning som Ricky Bruchs är i ”själen är större än världen”kände att de började bli lite varm i näsan och att munnen blev blöt. sen när ja hade pressat upp vikten och skulle kolla vad det var så var de fullt med blod på tröjan.. gjorde inte ont eller nåt, ja tyckte mest att det var skönt:D
Jouko Ahola – Nose bleed doing deadlift
[http://youtube.com/watch?v=HW-kxtsKQbI]ungeför så där mycket kom det.
4 februari, 2007 at 13:12 #902063Anonym anvandareMemberHärligt att höra att det inte var något ”allvarligt”!
För det lät ju rätt läskigt när du skrev om det här…
Har själv varit med om en liknande situation.
Hamnade på sjukan men det visade sig vara en muskelsträckning för mig med.Hade gott!
19 mars, 2007 at 16:28 #902064Anonym anvandareMemberNågon som vet hur det har gått för killen?
19 mars, 2007 at 16:46 #902065Anonym anvandareMemberVar ju nån isländsk strongman som dog på 90talet under träningspasset då han fick en hjärnblödning i ett set.
19 mars, 2007 at 17:06 #902066Anonym anvandareMemberTrapezius wrote:hej igen!
jag var på vårdcentralen först som skickade vidare mig till akuten. där gjorde dom ekg test och endel annat men allt va prima..jag trodde att det var ett
blodkärl som hade sått sönder för de kändes som hela huvet skulle explodera!doktorn trodde att det var en sträckning i muskeln som går upp till bakhuvet (ingen aning om vad den heter, inte trapsen). ska röntga nacken den 15 februari. någon hjärnröntgen blir det inget med.
började träna i veckan igen och det gick fint, förutom när jag skulle köra chins då kom det tillbaka. men det kan nog vara för at man kopplar in den muskeln som jag troligtvis har sträckt?
därför ska jag inte köra några tunga axelpass på ett tag:frust:Varför kunde du inte få en remiss till hjärnröntgen?
Skulle väl vara skönt att kolla upp det iaf.Ha det.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.