- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Föddes med ett underligt nyckelben?
Hejsan!
Jo det är så att på min högra axel är ganska mycket framåtlutad..
Nyckelbenet kan jag känna ungefär 5 cm och sedan försvinner det.
När jag tittar mig i spegeln från sidan så ser axeln väldigt hängande ut och hela armen skjuts framåt så jag knappast ser mitt bröst!
Är 15 år så tränar inte så mycket. När jag väl gör det (några gånger per vecka) så känner jag att det kan göra lite ont i axeln vid konditionsträning och bänkpress.
Både min mamma och morfar har samma problem. Dock stör det ju inte morfar så mycket eftersom han är gammal och min mamma bryr sig inte.
Jag däremot oroar mig lite att det kan bli värre om jag tränar och sedan så är det heller inte så roligt på stranden när min andra (vänstra) axel är ståtlig och välbyggd och min andra hänger!!
Vet inte hur jag ska göra. Tror knappast att det hjälper att åka in till någon form av sjukgymnast då de knappast vet något om mitt problem.
Det är väll så att om man har framåtroterad axel så har man väll det på båda axlarna?
Mitt problem med axeln märks bl.a. när jag har kört ett riktigt hårt pass med bröstövningar, bröstet som hör ihop med axeln blir knappt något ”pumpat” och jag känner mest i vänstra bröstet..
Jag tror inte att det är bröstet som drar ner axeln så det hänger, jag tror det är nyckelbenet som är helt konstigt
Vad tror ni? Finns det någon form av övning som trycker in nyckelbenet och därmed trycker tillbaka axeln?
Hoppas någon har lust att hjälpa en liten orolig stackare som mig..?
Ha det bra!
Det hade varit bra om du hade tagit 3 foto.
*Framifrån
*Profil (bra axel)
*Profil (”dålig” axel)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY