Home › Forums › Skador och rehabilitering › För lite östrogen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 oktober, 2006 at 15:05 #948968Anonym anvandareMember
Var ordentligt sjuk i chicken disease för ett år sedan, och gick ner ca 8 kilo i vikt. Gick dock upp allt förhållandevis fort igen, men mensen har inte kommit tillbaka. Ska nu börja med ”östrogen tillskott” för att jag tydligen har för lite östrogen. Någon som vet om detta har någon påverkan på träningen? Eller om det ger andra biverkningar i form av viktuppgång, finnar etc? Tacksam för svar, då detta är något jag funderar en hel del över:|
Vet ej om denna tråd hamnat rätt, men hoppas ni har överseende.
16 oktober, 2006 at 15:05 #89122Anonym anvandareMember16 oktober, 2006 at 15:19 #948969Anonym anvandareMemberKänner en tjej som fick det (p-piller) och som tyckte att hon blev trött och personlighetsförändrad. Innan tabletterna så var hon väldigt driven, ambitiös och med en stor sexuell lust. Detta ändrades dramatiskt efter att hon hade börjat medicineringen. Hon slutade avbröt behandlingen på grund av det.
Hon säger att det var mycket bättre innan, när hon fick progesteron i 10 dagar några gånger per år.
17 oktober, 2006 at 09:35 #948970Anonym anvandareMemberJag tror det där fungerar lite olika från person till person. Jag har ätit sådana där kurer på 10 dagar med progesteron och det mådde jag INTE alls bra av, jag fick finnar, blev otroligt yr, nedstämd, synrubbningar o.s.v. i princip alla biverkningar man kunde få….
18 oktober, 2006 at 20:08 #948971Anonym anvandareMemberUsch.. det låter ju inte trevligt. Får väl testa och se om jag känner av något helt enkelt, för visst borde man kunna sluta ”mitt i kuren” om man känner att man inte mår bra av pillren? Tack för att ni delar med er av er erfarenhet:)
19 oktober, 2006 at 07:21 #948972Anonym anvandareMemberVad är det för tabletter du fått? Sluta inte med kuren utan att prata med en läkare. Det kan ju vara så (spekulerar) att biverkningarna minskar efter en tid. Återkom gärna i tråden och berätta hur det går för dig. Det kan vara intressant för tjejer med liknande problem.
21 oktober, 2006 at 13:55 #948973Anonym anvandareMemberLovar att jag ska återkomma Nina lätt. Tar upp tråden igen om ett par veckor. Ha det fint sålänge:)
24 oktober, 2006 at 19:12 #948974Anonym anvandareMemberDet är progesteron som jag ska börja med att ta i tio dagar. Detta kommer dock förmodligen inte att fungera (tror läkaren) utan det ser istället ut som att jag ska tillskott av östrogen under ett år, efter avslutad progesteronkur. Har nu ett jätteproblem, då jag är himla rädd för att öka i längd! Låter säkerligen idiotiskt, men jag har alltid varit nöjd med att vara ”normallång”, och har nu fått berättat för mig att jag kommer öka några centimeter i längd. Är jätteledsen för detta, då jag verkligen vill behålla min kropp som den är nu. Nu när man lärt sig uppskatta sitt utseende. Är det någon som vet något mer om detta, eller som känner någon som har egna erfarenheter?
Kanske vet någon om man kan ta något för att inte växa mer på längden, utan istället behålla den längd man har? Förstår att det inte verkar särskilt logiskt, men ni förstår – Alla ideér uppskattas!
24 oktober, 2006 at 19:12 #948975Anonym anvandareMemberDet är progesteron som jag ska börja med att ta i tio dagar. Detta kommer dock förmodligen inte att fungera (tror läkaren) utan det ser istället ut som att jag ska tillskott av östrogen under ett år, efter avslutad progesteronkur. Har nu ett jätteproblem, då jag är himla rädd för att öka i längd! Låter säkerligen idiotiskt, men jag har alltid varit nöjd med att vara ”normallång”, och har nu fått berättat för mig att jag kommer öka några centimeter i längd. Är jätteledsen för detta, då jag verkligen vill behålla min kropp som den är nu. Nu när man lärt sig uppskatta sitt utseende. Är det någon som vet något mer om detta, eller som känner någon som har egna erfarenheter?
Kanske vet någon om man kan ta något för att inte växa mer på längden, utan istället behålla den längd man har? Förstår att det inte verkar särskilt logiskt, men ni förstår – Alla ideér uppskattas!
24 oktober, 2006 at 19:12 #948976Anonym anvandareMemberDet är progesteron som jag ska börja med att ta i tio dagar. Detta kommer dock förmodligen inte att fungera (tror läkaren) utan det ser istället ut som att jag ska tillskott av östrogen under ett år, efter avslutad progesteronkur. Har nu ett jätteproblem, då jag är himla rädd för att öka i längd! Låter säkerligen idiotiskt, men jag har alltid varit nöjd med att vara ”normallång”, och har nu fått berättat för mig att jag kommer öka några centimeter i längd. Är jätteledsen för detta, då jag verkligen vill behålla min kropp som den är nu. Nu när man lärt sig uppskatta sitt utseende. Är det någon som vet något mer om detta, eller som känner någon som har egna erfarenheter?
30 oktober, 2006 at 20:05 #948977Anonym anvandareMemberJag har p-piller (testat flera olika sorter) i flera år pga för låga nivåer av östrogen. Håller på med uhållighetsidrott på elitnivå, vilket antagligen är orsaken till låga hormonnivåer. P-piller funkade inte så bra, fick migrän. Så för ett par år sedan började jag med ett rent östrogentillskott, femasekvens. Det är samma piller som kvinnor i klimakteriet får. Dessa mår jag bra av! Har varken ökat i vikt eller längd, och jag gör inte heller sämre resultat på träning och tävling. Inga andra symptom heller. Det låter konstigt att du skulle öka i längd av östrogen. Har läkaren sagt det? Jag har ätit hormoner sedan 19 års ålder, är nu 26 år och har inte ökat en enda centimeter på 7år. Vet inte om detta svar gjorde att du blev klokare, men jag ville i alla fall dela med mig av mina erfarenheter.
31 oktober, 2006 at 18:49 #948978Anonym anvandareMemberTack så mycket Kajsa för att du svarar. Jag hade gärna velat skicka ett privat meddelande till dig, men det fungerar inte, då du tydligen inte tar emot dessa?
Du hade inte kunnat göra ett undantag, då jag väldigt gärna velat skicka några frågor till dig? Tack på förhand:)31 oktober, 2006 at 20:09 #948979Anonym anvandareMemberGittan, du får jättegärna skicka ett privat meddelande till mig! Jag är alldeles ny här på forumet, och måste ha missat någon inställning. Vart ska jag gå in och ändra? Jag provade att skicka ett meddelande till dig, men det funkade inte heller….
1 november, 2006 at 19:52 #948980Anonym anvandareMemberOjdå Kajsa… var ju underligt. Jag har tagit emot privata meddelanden förr, så jag tror att det är dina inställningar som bråkar lite? Du vet om att längst uppe i högra hörnet på datorn har du din profil där det stå ”välkomen kajsa”? Testa att se om du hittar något skumt där.
Om inte det fungerar, så testa att skicka ett meddelande till ”ledningen” här på forumet, och se om de kan hjälpa dig. Jag är tyvärr inte heller allt för haj på sådant här;)När det fixat sig, får du jättegärna meddela mig:)
2 november, 2006 at 09:01 #948981Anonym anvandareMemberMan måste göra att visst antal inlägg på forumet för att kunna ta emot PM.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.