Home › Forums › Skador och rehabilitering › Förkylning/sjuk-snart tävling
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2006 at 13:41 #95069Anonym anvandareMember31 januari, 2006 at 13:41 #1042791Anonym anvandareMember
Vad kan/bör/ska man preparera kroppen med när man är hemma&är sjuk? Är så jäkla jobbigt att gå på diet&dra på sig en rejäl förkylning.. Vilka halstabletter är godkända? Är Panodil Dospulver ok? Går på en diet på ca 1600 kcal.. (har hört att glass ska va en bra medicin:) ) Får ju INTE missa formtoppen pga detta. Fasen oxå.. Snälla hjälp mig! Kram
2 februari, 2006 at 08:04 #1042792Anonym anvandareMemberDu kan
2 februari, 2006 at 11:03 #1042793Anonym anvandareMember[quote=”Calle Sir
2 februari, 2006 at 12:00 #1042794Anonym anvandareMemberOkey Kul! Men bit ihop nu! Du har
6 februari, 2006 at 08:44 #1042795Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Okey Kul! Men bit ihop nu! Du har ändå nästan tre månader kvar! Och kom ihåg att om du inte lyssnar på din kropp nu, så kommer det bara att bli värre sen.. Men som sagt, så länge du inte har ont i halsen coh/eller har feber kan du köra på. Men du kan ju försöka undvika extremt påfrestande konditionspass som t.ex. HIIT, marathon eller andra intervallpass tills du känner dig helt reko.
Funderar själv på SM-kvalet i AF, men det enda som är spikat är DC 06 i Lund!
Ha det gött, krya på dig! Mvh Calle SirénVäldans skönt att man nu är bättre! körde en timma på motionscykeln imorse kl 04.45;) Man får ju krupp av att inte vara så aktiv som man är van vid! Visst hade jag ont i halsen, kunde knappt prata så hes var jag. Så därför hade jag en vääääääligt lugn vecka! MEN, jag har aldrig fuskat med dieten trots att jag varit sjuk. Kanske därför det tar så jäkla lång tid att bli frisk? Mvh/frida
6 februari, 2006 at 22:33 #1042796Anonym anvandareMemberPrecis som du säger tar det givetvis längre tid att bli frisk från en pågående imflammation under en diet med energiunderskott. Det finns många skolor om detta, ska man höja energiintaget för att bli frisk, eller helt enkelt hålla dieten och vila? Jag föredrar det senare eftersom det faktum att man vilar gör att kroppen kan inrikta sig på att bekämpa bakterierna/viruset i fråga. Höjer man dessutom energiintaget så kan man ju som du säkert förstår förlora den viktnedgång som man så surt har förvärvat innan
Jaja. en massa babbel från mig som vanligt, men huvudsaken är att du mår bättre nu! Kör så det ryker! Mvh Calle Sirén
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.