Home › Forums › Skador och rehabilitering › Förskyld och ont i halsen.. träna ändå?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 januari, 2006 at 11:44 #81119Anonym anvandareMember26 januari, 2006 at 12:42 #740050Anonym anvandareMember
Ont i halsen tränar man inte med, om man är smart. Idrottsmän dör varje år i Sverige av att träna med infektion i kroppen, och just ont i halsen är ett symptom på att det kan vara den virusform som kan angripa hjärtat.
26 januari, 2006 at 13:12 #740051Anonym anvandareMemberNej, om man har ont i halsen ska man iINTE tr
26 januari, 2006 at 13:50 #740052Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:okej, men f23 augusti, 2007 at 13:36 #740053Anonym anvandareMemberHur fungerar det med träning om man har fått diagnosen att man skall operera tonsillerna pga halsinfektioner? Jag har varit hos doktorn och det fanns inga ”farliga” bakterier halsen som kunde botas med pencilin, och jag har ingen feber nu. Har haft svullen hals (svullen och tjock, inte direkt ont) nu sedan i början av april så det börjar bli ganska frustrerande att träna då jag innan har tränat åtminstone 3 ggr i veckan. Nu hade jag förvisso inte tänkt mig styrketräning utan innebandy. Tror ni att det är okej att börja spela lite? Operationen blir inte av förrän till hösten någon gång. Tacksam för svar från någon bättre vetande.
23 augusti, 2007 at 19:13 #740054Anonym anvandareMemberkimpa55 wrote:Hur fungerar det med träning om man har fått diagnosen att man skall operera tonsillerna pga halsinfektioner? Jag har varit hos doktorn och det fanns inga ”farliga” bakterier halsen som kunde botas med pencilin, och jag har ingen feber nu. Har haft svullen hals (svullen och tjock, inte direkt ont) nu sedan i början av april så det börjar bli ganska frustrerande att träna då jag innan har tränat åtminstone 3 ggr i veckan. Nu hade jag förvisso inte tänkt mig styrketräning utan innebandy. Tror ni att det är okej att börja spela lite? Operationen blir inte av förrän till hösten någon gång. Tacksam för svar från någon bättre vetande.Ärligt talat tror jag det är en fråga bäst lämpad att ställa till din läkare. Idrotter som kräver mycket kondition och kräver att hjärtat arbetar mycket är snarare generellt värre en lite styrketräning(som också kan vara jobbigt för hjärtat för all del) med avseende på infektioner, men man ska generellt aldrig träna om man är sjuk.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.