Försvinner Muskler??

Home Forums Skador och rehabilitering Försvinner Muskler??

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Visste inte riktigt i vilket ”fack” den här tråden skulle platsa men rehabillitering lät bra.

Jag har av olika anledningar inte tränat, tänkt på kosten och sömnen sedan maj 06.
    Bland annat pga en ryggskada.
    Innan dess tränade jag fyra dagar i veckan i ca ett år.

När jag precis slutade att träna och fysiken var som bäst vägde jag 81 Kg och hade inte alls mycket underhudsfett.
    Så till mina 178cm kände jag mej riktigt nöjd med fysiken.

Nu har det gått ett gäng månader och jag har tänkt att ta nya tag på gymmet.

Känns bara kraftigt omotiverande pga att nu väger jag bara 70 kg, känns som jag blivit en vandrande pinne. :P

Hur mycket muskler försvinner egentligen och vad har muskelminnet för betydelse?

Kommer det att vara som att börja om från scratch helt och hållet igen eller ligger dem där i kroppen och bara behöver väckas till liv ??

Mycket tacksam för seriösa svar och goda råd.

Hoppas ni får en bra start på det nya året :)

Peace

[http://forum.body.se/showthread.php?t=9000&highlight=muskelminne]

tack

von huff wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=9000&highlight=muskelminne]

eeh dålig tråd du hänvisar till, står ju ingen vettig info där.

Den ena beskriver sin situation och får till svar en annan som beskriver sin situation, ger mej ingenting.

Nån som har bra info?

Budak wrote:
    eeh dålig tråd du hänvisar till, står ju ingen vettig info där.

Den ena beskriver sin situation och får till svar en annan som beskriver sin situation, ger mej ingenting.

Nån som har bra info?

jag kan inte ge dig nån direkt fakta,kan bara säga hur det va för mig i en liknande situation.hamnade på sjukhus,vägde då 90+,gick väl ner till 82 kanske.men det tog mig bara 2 månader att åter gå upp till 90 kg.så visst finns det muskelminne:emo-thumb

paul wrote:
    jag kan inte ge dig nån direkt fakta,kan bara säga hur det va för mig i en liknande situation.hamnade på sjukhus,vägde då 90+,gick väl ner till 82 kanske.men det tog mig bara 2 månader att åter gå upp till 90 kg.så visst finns det muskelminne:emo-thumb

Tack, just ett sådant svar jag efterlyste :P känner mig lite mer motiverad nu iaf :) ha d nice och lycka till med träningen

Peace

Robinravn.se wrote:
    Muskelminnet har enorm betydelse, tränar du rätt komemr du märka av ökningarna varje pass och inte hamna på platå föränn du nått din ursprungliga styrka och muskelmassa…..
    En fördel av att öka så fort i början är att du kan äta mer utan att bli fet, du kommer bara växa ännu fortare

Tack:emo-thumb

Känns som jag är redo att sätta igång igen!

Ha d nice

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.