Fotproblem

Home Forums Skador och rehabilitering Fotproblem

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Jag har haft problem med min vänsterfot till och från i typ 7 år, men senaste månaden har det bara blivit värre och värre, och jag inser nu att jag måste söka hjälp någonstans för jag står inte ut mer…
    När jag först fick problem med foten var det mest ont i senan under foten och läkaren trodde det var hälsporre (eller rättare sagt det som blir hälsporre om det får fortsätta tillräckligt länge) jag fick en voltarenkur och rekommenderades att tejpa foten vid träning och kanske undvika det som gjorde mest ont.
    Detta hjälpte inte och jag fick till slut en kortisonspruta och gick på kryckor en vecka och fick även sjukgymnastik.
    Det hjälpte inte heller helt, men det blev liiite bättre.
    Därefter har jag på grund av andra sjukdomar inte tränat över huvudtaget på ett år men så fort jag började om, med mer promenader o.s.v så kom det tillbaka.
    Senaste månaderna har jag börjat springa mer, samt att jag går till och från jobbet och går även hela dagarna (jobbar i butik med stora golvytor, så jag går hela tiden)
    Jag är väldigt noga med att använda bra skor och använder även hålfotsinlägg eftersom jag pronerar.
    Men nu sitter alltså inte smärtan mest under foten utan fortsätter liksom upp längs hela hålfoten, även på insidan av foten en bit upp mot fotknölen och har de senaste dagarna även sträckt sig upp mot roten av stortån.
    Symptomen stämmer inte alls in på hälsporre och jag misstänker att det inte varit det förut heller, eftersom behandlingen inte hjälpte spec mycket.
    Jag har mest ont på kvällen efter att jag använt foten en hel dag och då gör det även ont när jag sitter still, det bultar liksom i hela foten, men det är inte svullet eller speciellt rött. På morgnarna när jag vaknar känner jag inget förrän jag gått på foten ett tag.
    Nu behöver jag hjälp med först och främst, var jag ska söka hjälp, ska jag söka upp en sjukgymnast, fotterapeut eller ringa vårdcentralen och prata med en läkare?
    Och är det någon som har någon aning om vad det kan vara för problem jag drabbats av?

Du kan ha en inflamerad bursa under hälen, kolla med en sjukgymnast och försök att fixa en ultraljudsbehandling. Det är nästan omöjligt att så här i ett forum säga vad problemet är utan att undersöka på plats… Sök en SG till att börja med…

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.