Home › Forums › Skador och rehabilitering › Fotskada, vad kan det vara?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 januari, 2011 at 13:42 #53869Anonym anvandareMember14 januari, 2011 at 13:42 #135042Anonym anvandareMember
Tjo! Har ådragit mig en skada som jag är väldigt konfunderad över, tänkte ställa frågan här i väntan på att träffa läkare…
Fick skadan nån gång i slutet på September. Jag tränar thaiboxning och trodde först att jag sparkat in i en armbåge med överdelen av foten (men har gjort det förut och ALLTID så har foten blivit blå/lila av skadorna) men inte ett märke syns på foten.
Skadan känns alltså på två sätt.
Dels så känns det som en spricka nånstans (gör skitont att sitta med benen i kors pga trycket från kroppen, eller om man trycker med handen på sidorna på foten, och dels så gör det ont på översidan, som om det vore en muskel eller nerv som ligger i kläm/snett/ har nån typ av fel.Min egen teori är att jag har en spricka nånstans i fotdelen som inte vill läka (eftersom man alltid måste gå på foten) och att det ligger nån muskel/sena/nerv fel nånstans.
Nån härinne som kanske kan sätta ihop två och två och få fram en tanke om det, eller har varit med om samma typ av problem?
Mvh Nightfox
21 januari, 2011 at 13:39 #135043Anonym anvandareMemberDu har antagligen rätt, och läkaren kommer ge dej rådet att avvakta lite till (och med det så menar han några månader). Men en slätröntgen ska du i varje fall tjata till dej.
22 januari, 2011 at 11:38 #135044Anonym anvandareMemberTack!
Vad är en slätröntgen? Försökte googla det men hittade inget svar.
23 januari, 2011 at 11:00 #135045Anonym anvandareMemberEn helt vanlig röntgen med andra ord…
23 januari, 2011 at 11:33 #135046Anonym anvandareMemberyes!
23 januari, 2011 at 14:01 #135047Anonym anvandareMemberVila 2-4 veckor. Dra en anti inflama på någon vecka. linda foten vid pass. För du kan gå riktigt? Prova!
23 januari, 2011 at 18:30 #135048Anonym anvandareMemberJag har kört med Ipren nån vecka hit och dit.
Jag har dessutom vilat helt sen i November så det känns som att jag vilat klart nu, did not help at all.
6 februari, 2011 at 18:43 #135049Anonym anvandareMemberKan uppdatera…
Det var inget brutet/ ingen spricka. däremot så gör sig min 5år gamla hälsporre fortfarande lika bra på bild!
Smärtan kommer ihop med kompression av foten, om jag trampar på en stor isknöl/sten, eller om jag tar på mig tjocka strumpor i jobbskorna så att det blir trångt, eller om jag kupar handen runt foten och klämmer lätt…
What the hell kan det va???? Börjar bli jävla less nu…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.