Frågor ang. överrörlig axel.

Home Forums Skador och rehabilitering Frågor ang. överrörlig axel.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hoppas kunna få lite svar på några frågor angående min axel. Har sökt lite här på forumet, men inte hittat det jag har letat efter.

Var hos en sjukgymnast för ett par dagar sedan och fick reda på att jag har subluxation (hoppas det var rätt), den har dock aldrig hoppat ur än, utan är bara överrörlig. Enligt honom så kan det, om jag har tur, rätta till sig. Men eftersom jag har slutat växa, är 20 år, så var det inte säkert. Jag skulle vila först i en månad innan jag börjar träna lite lätt igen, och då fick jag inte göra några övningar över axelhöjd.

Blev såklart inte alls glad när jag fick höra detta, eftersom jag har som mål/dröm att få tävla i AF eller Fitness Five inom en snar framtid.

Så då har jag lite frågor som jag gärna skulle vilja har svar på om det går (fick inga bra svar när jag frågade sjukgymnasten).

– Kan axeln bli så pass bra att jag kan träna t.ex. chins igen? Eller måste jag ge upp drömmen om AF.

– Kan jag verkligen köra bröst, rygg och axlar som vanligt (lättare såklart) sen när jag börjar rehab träna igen, utom de övningar ovanför axlarna. Fick den uppfattningen att jag kunde det. För när jag körde t.ex. marklyft tidigare så kändes det som om axeln släppte lite.

– Något annat tips på hur jag ska träna sen för att om det är möjligt stabilisera axeln igen.

Tacksam för svar!

Ps. Har inte gjort så många inlägg här, så skäll gärna om det är något som är fel.

tack för svaret, det var skönt att höra. Men är det ingen som har något tips på hur jag ska träna upp stabiliteten igen, fick typ ingen hjälp av sjukgymnasten.

okej, det är kanske bäst att göra det. Ingen som vet något idrotts/tränings intresserad naprapat? Gärna i närheten av Halmstad eller Helsingborg.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.