- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Främmande känsla knäveck..
Hallå. Har börjat få en ganska otrevlig känsla i mitt vänstra knäveck…igen. Känner det då jag gör en extension i knäleden. Känns ungefär som att något vid knävecket, mest medialt på detta, drar emot, typ som ett gummiband. Hade detta även förra året i båda knävecken, främst i det vänstra fast det var under deff den gången. Blev då värre och värre. Värst under promenader, kunde ej köra ben till slut.
Någon som kan ha en hypotes kring vad detta är? Kanske nån inflammation i nån sena.
Har på senare tid kört ganska mycket vader, cirka 2 gånger i veckan.
Igår satt jag still väldigt mycke, kände av det nästan lite mer då än idag då jag har rört på mig flitigt.
Tycker dock det är konstigt för jag går just nu på ett överskott av kcal, äter kompletta måltider samt extra vit/min.
Skulle även vara tacksam om ni vet någon form av undersökning och/eller behandling där man kan få en diagnos…
Har varit på IMC (sjukgymnaster) i somras då jag hade samma problem men utan framgång.
e inte dina hamstrings korta?
Jo det kan dom faktiskt vara. Så med andra ord skulle streching bota problemen om så vore fallet? Känns dock bara i senorna och inte i själva muskeln när jag gör en extension i knäleden. Tips på undersökning?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY