Home › Forums › Skador och rehabilitering › Framsida axel smärta
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 januari, 2010 at 17:52 #59298Anonym anvandareMember12 januari, 2010 at 17:52 #347452Anonym anvandareMember
Hej
Jag har nu under ett par månader haft en rejäl smärta i vänster axel när jag kör framförallt bänkpress.Det smärtar i framsidan av axeln. Det gör i princip ont under hela utförandet i bänk men värst är det när jag lägger tillbaka stången när man släpper trycket.
Har tänkt vila från bänk ett tag. Några förslag på andra bröst övningar under tiden??
Och framförallt några tips på vad det kan vara med axeln??
12 januari, 2010 at 18:14 #347453Anonym anvandareMemberPecdec, cablecrossen, hantelpräss, flyes.
12 januari, 2010 at 18:23 #347454Anonym anvandareMemberTja.
Det kan vara problem med biceps longus-senan eller någon form av instabilitet/impingement.
Smärtar axelövningarna också?
Preliminärt borde du:
Vila bröstet helt från tung belastning 1-2v först.
Prova att göra hantelflyes istället eller annan övning som inte framkallar samma smärta.
Om en övning framkallat smärta i några månader ska man byta ut den, även om det är den heliga bänkpressen.
Mvh.12 januari, 2010 at 19:06 #347455Anonym anvandareMemberPec decen gör också jävligt ont. Verkar vara när jag pressar framåt eller uppåt från liggande läge.
Axelövningar funkar ok. Militärpress gör inte lika ont men det känns dock.12 januari, 2010 at 19:14 #347456Anonym anvandareMemberDå kommer antagligen flyes också göra rejält ont. Det låter som en främre instabilitet/sekundärt impingement. Få det kollat hos sjukgymnast/naprapat. I övrigt se första inlägget.
14 januari, 2010 at 14:18 #347457Anonym anvandareMemberHar exakt samma symtom.
Jag har försökt med vila byta övning mm.
Nu skiter jag i det och biter ihop o kör.
Har tränat bort 2 st konstaterade diskbråck på det sättet
Mv Hoffa
14 januari, 2010 at 18:21 #347458Anonym anvandareMemberQuote:Har exakt samma symtom.Jag har försökt med vila byta övning mm.
Nu skiter jag i det och biter ihop o kör.
Har tränat bort 2 st konstaterade diskbråck på det sättet
Mv Hoffa
Förstår dig Hoffa, man blir ju frustrerad och skiter i det.
Men i Tisdags tog det bara stopp för mig gjorde så förbannat ont.
Det tråkiga är ju att det hämmar mig att lassa på mer vikt.Nu blir det 1-2 veckors vila från bröst axlar för mig.
15 januari, 2010 at 19:04 #347459Anonym anvandareMemberJag har haft samma problem väldigt länge, säkert 2 år.. Det går fram å tillbaka och är ibland helt bra men är alltid lika frustrerande när det inte funkar att träna bröst som blivit min mest eftersatta muskelgrupp pga av den här skadan.
Jag har ett framskjutet axelparti som jag försöker kämpa med genom stretch av bröstet och mycket baksida axelträning och rotatorcuff träning. Troligen är det de som är ett av problemen. Jag har varit hos naprapat men har inte blivit av med problemet…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.