Home › Forums › Skador och rehabilitering › Fruktansvärd huvudvärk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2007 at 18:02 #757048Anonym anvandareMember
Hej,
För några dagar sen, när jag var på gymmet, så fick jag dundrande huvudvärk :frust:
Så nu får ja det varje gång ja anstränger mej på gymmet.
Det är som om nått sprängs i huvvet varje gång ja lyfter en vikt.Nån som har haft samma problem och vet vad detta beror på? hur gjorde ni för att bli av med huvudvärken?
tack på förhand
21 mars, 2007 at 18:02 #81749Anonym anvandareMember21 mars, 2007 at 23:29 #757049Anonym anvandareMemberDricker du ordentligt innan-under-efter träning?
Att få en sprängande huvudvärk brukar hos mig innebära vätskebrist iallafall.
Det är viktigt att dricka bra innan träningen då man svettas ut en hel del.22 mars, 2007 at 11:11 #757050Anonym anvandareMemberKan vara lite olika obehagligheter. Brustat ytligt blodkärl, spänningsproblematik osv… inga andra symptom? förkylning på g kanske?
22 mars, 2007 at 11:24 #757051Anonym anvandareMemberkallholm wrote:Hej,För några dagar sen, när jag var på gymmet, så fick jag dundrande huvudvärk :frust:
Så nu får ja det varje gång ja anstränger mej på gymmet.
Det är som om nått sprängs i huvvet varje gång ja lyfter en vikt.Nån som har haft samma problem och vet vad detta beror på? hur gjorde ni för att bli av med huvudvärken?
tack på förhand
Jag fattar inte varför folk ställer sånna här typer av frågor på ett forum på internet. För har man återkommande huvudvärk vid ansträngning ska man nog ta och pallra sig iväg till en läkare som kan diagnosera och lösa problemet. Ungefär lika dumt som att fråga någon på forumet vad man ska göra vid benbrott eller 41 graders feber.
mvh Boven
25 mars, 2007 at 04:51 #757052Anonym anvandareMemberNär jag kör tungt i benpressen, särskilt efter intag av kreatin + koffein, kan jag vissa gånger uppleva kraftig huvudvärk efter ett par set…
Råkade senast ut för det häromdagen. Skall nog ta lite mindre kreatin inför framtida benpass, eller gå tillbaka till knäböj…
I övrigt har jag sällan den typen av huvudvärk under träning.Om det återkommer för dig vid varje pass och inte går över snart, kan det nog vara läge att besöka doktorn som föregående talare föreslog…
mvh
25 mars, 2007 at 20:10 #757053Anonym anvandareMemberFysisk ansträngning kan hos vissa utlösa migrän. Har du haft problem med det tidigare? Sedan har jag hört att vissa prestationshöjare som efedrin kan ge huvudvärk men så är förhoppningsvis inte fallet:emo-thumb
26 mars, 2007 at 15:38 #757054Anonym anvandareMemberskyler wrote:Fysisk ansträngning kan hos vissa utlösa migrän. Har du haft problem med det tidigare? Sedan har jag hört att vissa prestationshöjare som efedrin kan ge huvudvärk men så är förhoppningsvis inte fallet:emo-thumbNe, har aldrig haft migrän eller något sånt förut :p
24 juni, 2007 at 20:26 #757055Anonym anvandareMemberHej,
Har exakt samma problem som beskrivet i post nr 1 här. Tycker inte det är dumt att ta upp i ett träningsforum när värken är relaterad till just gymträning. Finns säkerligen många sjukgymnaster på forumet som kan hänvisa eller ge tips.
Tror iofs att det kan vara koffein, som är kärlsammandragande. Kanske man vid en rejäl ansträngning just som beskrivet ovan får en bristning i ett blodkärl? Jag ska kontakta läkare i mitt fall, kan inte köra knäböj eller tunga ryggövningar längre utan att få huvudvärk. Den kommer mitt i settet som en blixt från klar himmel, 3, 4, 5… ”pang”
Får väl hjärnblödning och kolar av snart…
Sjyst forum annars, har bara läst tidigare, inte postat förräns nu.
Mvh
Jogge4 juli, 2007 at 00:57 #757056Anonym anvandareMemberNi kanske håller andan under övningen eller andas fel helt enkelt? Jag tror inte att det är särskilt bra… pusta
4 juli, 2007 at 20:29 #757057Anonym anvandareMemberEn jobbarkompis till mig hade exakt det problemet du beskriver.
Han gick till en kiropraktor och knäckte till en kota som satt fel, sedan dess har han mått toppen!!
5 juli, 2007 at 23:50 #757058Anonym anvandareMemberJag har samma problem. Senaste gympasset för 4 dagar sen small det till. Gjorde jävligt ont i bakre delen av skallen, nu har jag även huvudvärk om jag anstränger mig för mycket. Väldigt irreterande efttersom träningen blir lidande. Jag har bokat tid hos kiropraktor och ska dit i nästa vecka. Update kommer!
6 juli, 2007 at 01:30 #757059Anonym anvandareMemberJag har råkat ut för samma grej ett antal gånger. Efter vissa efterforskningar på nätet (sökte på detta forumet eller kolozzeum, minns inte vilket) kom jag fram till att i mitt fall beror det nog på en sträckning eller överansträngning av nackmusklerna som fäster uppe vid skallen.
Åtgärd: Rejält med vila, sedan noga med uppvärmning innan passen samt noga med att inte belasta nacken i ”onaturliga” positioner.
Mvh Daniel
11 juli, 2007 at 14:02 #757060Anonym anvandareMemberHan sade att jag var alldeles för stel och låst i nacken…. Troligen av att ha varit i n¨nån kass ställning..
21 juli, 2007 at 01:06 #757061Anonym anvandareMemberTyp 1 vecka efter besökt hos kiropraktorn. Har kunnat gymma någon gång bara, gör ont och är stel. Ska på återbesök om en vecka igen Blir inget gymmande för mig….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.